Stratēģiskās vadīšanas sistēma radošo nozaru organizācijās
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Promocijas darba mērķis ir piedāvāt radošo nozaru organizācijām stratēģiskās vadīšanas
sistēmu, kas tika izstrādāta pēc problēmu identifikācijas 60. radošo nozaru ekspertu aptaujā.
Promocijas darbā tiek izstrādāti jauni un tiek pilnveidoti esošie stratēģiskās vadīšanas
sistēmas elementi Tika analizēta radošo nozaru specifiskos darbības nosacījumus saistībā ar
strauji mainīgo organizāciju vidi, kā rezultātā autors piedāvā stratēģiski operatīvo vadīšanas
modeli, kurš balstās uz dažādu līmeņa vadītāju stratēģiskās vadīšanas uzdevumu un pilnvaru
maiņu. Kā vienu no stratēģiskās vadīšanas realizācijas metodēm lēmumu novērtēšanas
metodi. Lēmumu novērtēšanas modeļa pamatā ir pieņēmums, ka ir iespējams novērtēt
organizācijas stratēģijas atbilstību ārējās un iekšējās vides nosacījumiem, kā arī dažādu
līmeņa vadītāju kvalifikāciju izvērtējot vadītāju pieņemtos lēmumus.
Atslēgvārdi: stratēģiskā vadīšanas, stratēģija, operatīvā vadīšana, lēmumu pieņemšana,
lēmumi, radošās nozares
The purpose of doctoral study is to provide creative industry organizations of framework for strategic-operational management. Author developed several models for decision making in the rapidly changing environment based on research questioner of 60 expert form Latvian creative organizations. Author conducted theoretical study of strategy, organizational environment and creative industries in order to develop strategic management system for creative industries. In accordance with research strategic operational management model is most appropriate for creative industries. Author also argues that it is possible to evaluate organizations strategy and qualification or leaders and managers based on evaluation of their decisions. Decision analyses are based on two factors compliance and complex financial indicators. Key words: strategic management, decisions, operational management, strategy, creative industries
The purpose of doctoral study is to provide creative industry organizations of framework for strategic-operational management. Author developed several models for decision making in the rapidly changing environment based on research questioner of 60 expert form Latvian creative organizations. Author conducted theoretical study of strategy, organizational environment and creative industries in order to develop strategic management system for creative industries. In accordance with research strategic operational management model is most appropriate for creative industries. Author also argues that it is possible to evaluate organizations strategy and qualification or leaders and managers based on evaluation of their decisions. Decision analyses are based on two factors compliance and complex financial indicators. Key words: strategic management, decisions, operational management, strategy, creative industries