4 – 5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas veicināšana matemātikas rotaļnodarbībā
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Zorenberga Latvijas Universitāte Tukuma filiāles studente. Kvalifikācijas darbs: ir pētīt un praktiski pārbaudīt 4 -5 gadīgu bērna kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes veicināšanas iespējas matemātikas rotaļnodarbībā pirmsskolā. Darba mērķis: izstrādāt ieteikumus pirmsskolas pedagogiem 4-5 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas mācīšanās prasmju attīstības veicināšanai matemātikas rotaļnodarbībās. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, pirmsskola, caurviju prasmes, matemātikas rotaļnodarbība. Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, secinājumiem un ieteikumiem. Darba ievads iepazīstina ar kritiskās domāšanas mācīšanās nozīmi bērna attīstībā pirmsskolas vecumposmā
Author of the qualificaction paper: Ieva Zorenberga, student of the Tukuma branch of the University of Latvia. Qualification work: critical thinking learning, promoting cross-cutting for 4-5 year olds in pre-school mathematics. Aim of the work: to develop recommedations for pre-school teachers to promote the development of critical thinking learning skills of 4-5 year old children in mathematics classes. Keywords: critical thinking learning, pre – school, transversal skills, math. Structure of the work: the work consist of an introducion, five chapters, conclusions and recommendations. The introductory part of the work introduces the importance of critical thinking learning in the child’s development in preschool age.
Author of the qualificaction paper: Ieva Zorenberga, student of the Tukuma branch of the University of Latvia. Qualification work: critical thinking learning, promoting cross-cutting for 4-5 year olds in pre-school mathematics. Aim of the work: to develop recommedations for pre-school teachers to promote the development of critical thinking learning skills of 4-5 year old children in mathematics classes. Keywords: critical thinking learning, pre – school, transversal skills, math. Structure of the work: the work consist of an introducion, five chapters, conclusions and recommendations. The introductory part of the work introduces the importance of critical thinking learning in the child’s development in preschool age.