Literāru darbu izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu empātijas attīstības veicināšanai
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Darba autors: Emanuels Putāns Pētījuma tēma: Literāru darbu izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu empātijas attīstības veicināšanai Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6 gadus vecu bērnu empātijas attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā Pētījuma jautājums: Kā veicināt 5-6 gadus vecu bērnu empātijas attīstību literāru darbu iepazīšanas procesā? Pētījuma bāze: Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestāde Pētījuma metodes: •Teorētiskā – literatūras analīze •Empīriskā – novērošana, pārrunas, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība
Research author: Emanuels Putans Research title: Fostering the development of empathy in 5-6 year old children through usage of literary works Aim of the research: Research the development of empathy in 5-6 year old children through the usage of literary works. Object of the research: Pedagogical process in preschool. Main question of the research: How to foster the development of empathy in 5-6 year old children through usage of literary works? Source of the research data: Riga “X” preschool Methods of the research: •Theoretical – analysis of the existing theoretical literature on the research topic •Empirical – observation, discussion, pedagogical experiment
Research author: Emanuels Putans Research title: Fostering the development of empathy in 5-6 year old children through usage of literary works Aim of the research: Research the development of empathy in 5-6 year old children through the usage of literary works. Object of the research: Pedagogical process in preschool. Main question of the research: How to foster the development of empathy in 5-6 year old children through usage of literary works? Source of the research data: Riga “X” preschool Methods of the research: •Theoretical – analysis of the existing theoretical literature on the research topic •Empirical – observation, discussion, pedagogical experiment