Pašvadītas stresa domāšanas veida intervences izstrāde un tās ietekme uz uztverto stresu darba vidē

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Bakalaura darba mērķis bija izveidot pašvadītu stresa domāšanas veida intervenci un novērtēt tās ietekmi uz uztverto stresu darba vidē. Tika izvirzītas piecas hipotēzes par intervences ietekmi uz uztverto stresu, stresa un izaugsmes domāšanas veidu, kā arī par saistībām starp šiem mainīgajiem. Pētījumā piedalījās 54 starptautiska IT uzņēmuma darbinieki. Sākotnēji respondenti aizpildīja trīs standartizētus mērījumus un novērtēja dzīves scenārijus. Eksperimentālā grupa saņēma pašvadītu stresa domāšanas veida intervenci, kas ietvēra video materiālu par stresa domāšanas veida teoriju un uzdevumu darba lapā, savukārt kontroles grupa saņēma vispārīgu informāciju par stresu un ABCDE stresa modeli. Rezultāti neuzrādīja būtiskas atšķirības starp grupām vai sākotnējo un atkārtot mērījumu.
The aim of the bachelor thesis was to develop a self-directed stress mindset intervention and evaluate its impact on perceived stress in the work environment. Five hypotheses were advanced regarding the effects of the intervention on perceived stress, stress mindset and growth mindset, as well as the relationships between these variables. 54 employees of a multinational IT company participated in the study. Initially, respondents completed three standardised measures and rated life scenarios. The experimental group received a self-directed stress mindset intervention that included a video on stress mindset theory and a worksheet exercise, while the control group received general information about stress and the ABCDE stress model. Results showed no significant differences between groups or baseline and repeated measures.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By