Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes veicināšanas iespējas pirmsskolā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Jeļena Degro. Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes veicināšanas iespējas pirmsskolā Darba vadītāja. Docente, Dr.paed. Antra Randoha Pētījuma mērķis. Teorētiski analizēt literatūru un praktiski pārbaudīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labvēlīgas saskarsmes sekmēšanas iespējas pirmsskolā Pētījuma jautājums. Vai bērnu labestīgu saskarsmi var veicināt, ja skolotājs uzmanīgi vēro bērnu saskarsmes izpausmes dažādos dienas rites momentos, veicina pozitīvu grupas vidi un izmanto atbilstošas- situāciju un literāro tekstu analīzi un rotaļas? Pētījuma teorētiskajā daļā ir pedagoģijas un psiholoģijas teorētisko atziņu analīze par saskarsmi pirmsskolā – saskarsmes jēdziena skaidrojums, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību raksturojums, labestīgas saskarsmes veicināšanas iespēju analīze pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā vispirms tiek veidots praktiskā pētījuma plāns, izstrādāti bērnu saskarsmes prasmju no vērošanas kritēriji, pēc tiem veikta sākotnējā novērošana un secinājumi. Pēc sākotnējas novērošanas secinājumu veikšanas tiek atlasītas metodes un paņēmieni bērnu saskarsmes veicināšanai, visas praktiskās darbības laikā tie vērots, kā bērnu saskarsme un izpratne par to uzlabojas, tad tiek apkopoti atkārtotas novērošanas rezultāti un veikti salīdzinoša rezultātu analīze. Var secināt, ka uz pētījuma jautājumu iespējams atbildēt apstiprinoši. Darba apjoms: 40 lpp, 4 attēli, 5 tabulas, 46 literārie avoti, 12 pielikumi.
Jeļena Degro. Possibilities of promoting kind communication among middle preschool age children in pre-school Supervisor. Associate Professor, Dr.paed. Prof. Dr. Antra Randoha Aim of the study. To theoretically analyse the literature and practically test the possibilities of promoting kind communication of middle preschool children in preschool Research question. Can children's positive interactions be promoted if the teacher attentively observes children's interactions at different moments of the day, promotes a positive group environment and uses appropriate analysis of situations and literary texts and play? The theoretical part of the study is an analysis of theoretical findings of pedagogy and psychology on communication in pre-school: an explanation of the concept of communication, a description of the developmental patterns of children of pre-school age, an analysis of the possibilities of promoting kind communication in pre-school. In the empirical part of the research, first of all, the plan of the practical research is formed, the criteria for observing children's communication skills are developed, after them the initial observation and conclusions are made. After the initial observation, methods and techniques are selected to enhance children's communication, throughout the practical activity they observe how children's communication skills and understanding improve, then the results of repeated observation are summarised and a comparative analysis of the results is carried out. It can be concluded that the research question can be answered in the affirmative. Volume: 40 pages, 4 images, 5 tables, 46 references, 12 appendices.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By