Runas attīstības veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Darba autors: Gunta Ēķupe Darba tēma: Runas attīstības veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Darba veids: Kvalifikācijas darbs. Studiju programma: Pirmsskolas skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Jolanta Kriščune Atslēgas vārdi: bērna runa, pedagoģiskais process, dialogs, metodes, datu analīze Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt runas attīstības veicinošas metodes 3-4 gadīgiem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par runas attīstību un tās veicināšanas metodēm. 2.Izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu runas īpatnības 3.Veikt empīrisko pētījumu, izmantojot bērnu praktisko darbu rezultātus, lai saprastu runas veicināšanai labākās un efektīvākās metodes 4.Iegūt informāciju aptaujā no pedagogiem par runas attīstības veicināšanas metodēm pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 5.Apkopot iegūto informāciju un veikt secinājumus. Darba saturs: darbs sastāv no 2 nodaļām ar apakšnodaļām: 1.Runas teorētisko aspektu raksturojums 2.Runas attīstības metodes pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 3.Empīriskais pētījums par runas attīstības veicinošajām metodēm 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: •Literatūras analīze 2.Empīriskās: •Novērojumi, praktiskais darbs ar bērniem – dažādu metožu pielietošana Darba rezultāti un secinājumi: 1.Secinājumi par runas attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 2.Iegūtas metodes, kas veicina runas attīstību 3.Lai veicinātu bērna runas attīstību, svarīgi ir izmantot daudzveidīgas metodes. Grāmatu skatīšanās un lasīšana ir viena no vispiemērotākajām metodēm. Grāmatu lasīšana papildina vārdu krājumu un attīsta runas prasmes. Darba izmantojamība: Kvalifikācijas darbu var izmantot pirmsskolas pedagogi, studenti un vecāki, realizējot bērna runas attīstības veicināšanu pedagoģiskajā procesā. Darba apjoms: 40 lpp., 2 tabulas, 25 literatūras avoti, 10 pielikumi.
Author of the paper: Gunta Ēķupe Theme of the paper: Promoting speech development in preschool pedagogical process for children aged 3 to 4. Type of paper: Qualification Paper. Study programme: Preschool teacher. Consultant of the paper: Mg.paed Jolanta Kriscune Keywords: child’s speech, pedagogical process, dialogue, methods, data analysis Aim of the research: To theoretically analyse and practically test methods that promote speech development in preschool pedagogical process for children aged 3 to 4. Research objectives: 1.To analyse the theoretical literature on speech development and methods that promote it. 2.To study the speech characteristics of children aged 3 to 4. 3.To conduct empirical research using the results of children's practical work to understand the best and most effective methods for promoting speech. 4.To obtain information from teachers through a survey on methods for promoting speech development in the preschool pedagogical process. 5.To summarise the information and draw conclusions. Content of the paper: The paper consists of 2 chapters with subsections: 1.Characterization of the theoretical aspects of speech 2.Speech development methods in the preschool pedagogial process 3.Empirical study on methods promoting speech development of children aged 3 to 4 in the preschool pedagogical process Methods of research: 1.Theoretical: •Literature analysis 2.Empirical: •Observations, practical work with children – using different methods Results of the research and conclusions: 1.Conclusions on the speech development in the preschool pedagogical process 2.Methods for Promoting Speech Development 3.To support a child's speech development, it is important to use a variety of methods. Looking at and reading books is one of the most effective approaches. Reading books expands vocabulary and develops speech skills. Applicability of the paper: The qualification paper can be used by preschool teachers, students and parents in the pedagogical process of promoting children's speech development. Volume of the paper: 40 pp., 2 tables, 25 literature sources, 10 appendices

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By