Klastera metodes izmantošana krievu valodas kā svešvalodas stundās
Author
Līniņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „ Klāstera metodes izmantošana krievu valodas kā svešvalodas stundās” veltīts vienas no interaktīvās metodes – klāstera izpētei un tās izmantošanai pielikumā mācību grāmatai „ Многоликая Россия”.
Šī darba mērķis – sagatavot mācību materiālus, kurus ar dažādu klāstera metožu palīdzību iespējams izmantot mācību stundās, parādīt kā šo metodi pielietot stundās vidusskolā, strādājot ar mācību komplektu « Многоликая Россия».
Galvenais diplomdarba uzdevums –
1.izpētīt zinātnisko literatūru,
2.sagatavot paraugus konkrētām stundām,
3.noskaidrot pamatjēdzienus:
•kritiskā domāšana;
•interaktīvās metodes;
•klāstera metodes veidi.
Darba laikā tika izpētīta zinātniskā un normatīvā literatūra.
Interaktīvās metodes ir universālas, tās attīsta dažāda vecuma skolēnu kritisko domāšanu. Viens no variantiem kā attīstīt kritisko domāšanu krievu valodas kā svešvalodas stundās – darbā izmantot inovatīvas metodes, tajā skaitā arī klāstera metodi. Konkrētajā darbā klāstera metode aplūkota kā viens no kritiskās domāšanas attīstīšanas veidiem pielikumā mācību grāmatai „Многоликая Россия». Diplomdarbā apskatīti vairāki klāstera metodes veidi. Šo metodi iespējams izmantot daudzpusīgi dažādos stundas posmos. Pielietojums atkarīgs no mērķa, kādu ar klāstera metodi skolotājs vēlas sasniegt. Klāsterus iespējams izmantot gan stundas ievaddaļā, aktivizējot skolēnus darbam, gan nostiprinot apgūto vielu, gan stundas noslēgumā, akcentējot, kas jauns stundā apgūts. Tēmas noslēgumā klāsters izmantojams kā kontroldarbs. The Graduate Work “Using Cluster s Method in Russian as a Foreign Language Lessons” is dedicated to research of one of the interactive methods- Clusters and use of it in addition to text book «Многоликая Россия».
The objective of this work is to create lesson materials for Cluster method application, to demonstrate how to implement this method in practice in secondary school, working with the set «Многоликая Россия».
The main task of the work is:
1.to study scientific literature,
2. work out lesson materials,
3. to define basic concepts:
•Critical thinking
•Interactive methods
•Different kinds of Clusters method
During the work was analyzed scientific and normative literature.
Interactive methods belong to universal methods. They develop critical thinking of all-age learners. One of the ways of developing of critical thinking in lessons of Russian is to apply innovative methods like Clusters. In cognitive work method of Cluster is shown as one of the way of developing critical thinking in addition to text book «Многоликая Россия».
In this work are represented some variants of this method- Cluster. In each step of lesson it is possible to use this method. Use of it depends on the aim teacher wants to reach on the lesson. Clusters are possible to use at the beginning of the lesson to activate students` work, to improve knowledge or at the of lesson, to accentuate what is done during the lesson. This method can be used as a form of test as well