Vizuālo mācību līdzekļu izmantošana krievu valodas gramatikas mācīšanā 7. klasē
Author
Stūre, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Savā diplomdarbā es mēģināju izvērtēt skolēnu mācīanā tipu un vizuālo mācību palīglīdzekļu nepieciešamību jaunās gramatikas vielas apguves procesā, kā arī mēģināju atpoguļot, cik svarīgi ir šie divi aspekti (mācīšanās tipi un vizuālie mācību palīglīdzekļi) gramatikas apguves procesā.Studējot literatūru par vizuālajiem uzskates līdzekļiem, skolēnu tipiem un analizējot testa rezultātus, secināju, ka, lai gramatikas apguve mācību stundās būtu veiksmīga, nepieciešama metožu daudzveidība. Tas savukārt, prasa no skolotāja ļoti pārdomātu gan tehnisko, gan tematisko sagatavošanos mācību stundai.Vizuālo mācību palīglīdzekļu iesaistīšana svešvalodas stundā piedāvā daudz un dažādu iespējamos uzdevumu veidus, kuri attīsta ne tikai dzirdēt, redzēt, runāt un rakstīt prasmi krievu valodā, bet arī pilnveido un papildina redzesloku. Katrs skolotājs pats var izvēlēties kādus vizuālos mācību palīglīdzekļu izmantot un kādā veidā tos iesaistīt jaunās gramatikas vielas apguves procesā.Lai sasniegtu labus rezultātus svešvalodu apguvē, gan vizuālo mācību līdzekļu, gan citu metožu izmantošanā, jāievēro skolēnu mācīanās tipi.Jo dažādākas mācību metodes un dažādi vizuālie palīglīdzekļi stundā tiks izmantoti, jo labāk apgūstamā gramatikas viela tiks uztverta un apgūta. In meiner Diplomarbeit habe ich versucht, die Lerntypen von SchŅler zu ermitteln und die wichtigsten Aspekte des Einsatzes von visuellen Medien beim Grammatikerwerb auszuwerten und zu begrŅnden.Meine Diplomarbeit zeigt, wie wichtig diee zwei Aspekte(Lerntypen und visuelle Unterrichtsmittel) fŅr den Fremdsprachenunterricht ein kĻnnen.Nach dem Studium der einchlägigen Fachliteratur und der erworbenen Erfahrung bei der Vorbereitung und DurchfŅhrung von Tets, habe ich geschlosfolgert, dass ei guter Fremdprachenunterricht, wo neues Grammatikthema erworben wird, eine grŅndliche Vorbereitung verlangt. FŅr einen erfolgreichen Verlauf der Stunde sind auch technische und inhaltliche Vorbereitungen sehr wichtig.Der Einsatz von visuellen Unterrichtsmitteln bietet eine Menge von ÜbungsmĻglichkeiten, die nicht nur HĻr- Sehe- Sprech- und Schreibfertigkeiten in der Fremdsprache entwickelt, ondern auch landeskundliches Wisen ist von groser Bedeutung. Jeder Lehrer kann sich selbst entscheiden, welche visuellen Unterrichtsmittel er fŅr seine SchŅler beim Grammatikerwerb benutzen wird.Nicht nur die viuellen Unterrichtsmittel kĻnnen gute Helfer beim Grammatikerwerb sein.Der Lehrer mus die Lerntypen von SchŅler im Auge behalten. Er soll die richtigen Lernwege wählen, um bessere Ergebnisse zu erzielen. Je mehr Lernwege genutzt werden, um so besser wird sich der Lernstoff im Gedächtnis behalten.