dc.description.abstract | Diplomdarba tēma ir ,,Mūsdienu bērnu literatūra latviešu valodas kā otrās valodas stundās”. Diplomdarba mērķis – izstrādāt praktisko materiālu latviešu valodas un literatūras apguvei 7.-8. klasē, balstoties uz mūsdienu bērnu literatūru. Darbs sastāv no ievada, divām daļām un nobeiguma. Teorētiskā daļa aplūko teorētiskos aspektus latviešu valodas un literatūras apguvē mazākumtautību pamatskolā. Otrajā daļā ir iekļautas praktiskās izstrādnes latviešu valodā un literatūrā, kas atspoguļo aktivitātes darbā ar daiļliteratūras tekstiem, balstoties uz oriģinālliteratūru bērniem: Dz. Žuravskas stāstu krājums,,Dzeguzēns”(1997.) (,,Nakts mežā”, ,,Gūsts”, ,,Kurš kuru”) , V.Rūmnieka ,,Ozola grāmata”(1998.), tulkotā bērnu literatūra B.Blobelas ,,Dzimšanas diena”(2000.), Š.Krīčas ,,Ceļotāja”(2002.).
Darba nobeigumā apkopoti secinājumi par gūtajām atziņām un praktisko darbu. Diplomdarbam pievienots pielikums, kas precizē praktiskā darba izstrādnes un izmantotās literatūras saraksts. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the diploma paper is „ Modern Children's Literature in Latvian as a Second Language Lessons ”.
The aim of the paper – to work out a practical matherial for the Latvian language and literature lessons form 7 – 8, based on modern children's literature. The paper consists of introduction, two chapters and conclusion.
The theoretical part considers the theoretical aspects of teaching the Latvian language and literature at minority school.
The second part is based on practical elaborations which show urgency of studying childern's literature: Dz.Zhuravska Stories „Dzeguzens”(1997.), („Nakts meza”, „Gusts”, „Kurs kuru”), V.Rumnieka stories „Ozola gramata”(1998.) and adopted children's literature B.Blobela „Dzimsanas diena”(2000.), S.Kricas Stories „Celotaja”(2002.).
In the conclusion the facts and practical works are generalized. The appendixes and bibliograply are added. | en_US |