• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasīšanas (ne)iespējamība dekonstrukcijas un hermeneitikas kontekstā: Ž. Deridā, P. de Mans, H. G. Gadamers

Thumbnail
View/Open
311-13375-Baklane_Anda_Filz980004.pdf (520.1Kb)
Author
Baklāne, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Rubene, Māra
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā autore pētījusi, kā H.G. Gadamera, Ž. Deridā un P. de Mana darbos skatīta teksta lasīšanas un saprašanas problēma, un mēģinājusi parādīt, kas ir tie teorētiskie apsvērumi, kas dekonstrukcijā liek postulēt saprašanas neiespējamību, savukārt hermeneitikā ļauj traktēt tekstu lasīšanu kā dialektisku saprašanas procesu. Tiek secināts, ka dekonstrukcijas skatījums pamatojas strukturālā skatījumā uz valodu un tekstu, kas neparedz jēgas un saprašanas kā kontinuitātes izpratni, savukārt hermeneitiskajā skatījumā izmantoti jēdzieni un metaforas, kas ļauj leģitimēt saprašanu kā pakāpenisku procesu, kurā iespējama ne tikai interpretācija kā spēle, bet arī dialoga dalībnieku saprašanās kopīgā jēgas laukā.
 
This work presents a comparative study of hermeneutic (H.G. Gadamer) and deconstructive (J. Derrida, P. de Man) approaches to the problem of reading and understanding texts and explores the theoretical background for claiming impossibility or elusiveness of understanding in deconstruction and advocating the understanding as a continuous dialectic process in hermeneutics. Deconstructive approach is seen as based on concepts and metaphors of structure whereas hermeneutics deals with concepts and metaphors which imply continuity and succession of sense and undersatnding.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12610
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV