• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galīguma izpratne Ž.P.Sartra un agrīnā M.Heidegera filozofijā. Analītisks salīdzinājums.

Thumbnail
Öffnen
311-18866-Stepanova_Olga_os08089.pdf (427.4Kb)
Autor
Stepanova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Kūle, Maija
Datum
2011
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darba mērķis ir iepazīties ar divu 20.gs filozofu darbiem – Heidegera Esamību un laiku un Sartra Esamību un nekas, un salīdzināt tajos minētos uzskatus par esamības un galīguma jēdzienien. Heidegers raksturo klātesamību – cilvēku, kurš rūpēs eksistē savā ikdienišķumā. Klātesamība ir laiciska, tai ir savs sākums un pienāks beigas. Klātesamības beigas ir tas, kā tai trūkst, bet kas tai jau pieder un par ko tai jākļūst, tāpēc klātesamība jau ir sava esamība-uz-nāvi. Nāve, ko piedzīvo tikai pats subjekts, ir tas, kas atklāj klātesamības veselumu. Sartrs izdala divus esamības veidus – esamību-sevī (objektu pastāvēšana ārpus apziņas) un esamību-sev (cilvēka apziņa), kurā pastāv nolieguma spēja, radot Nekas, līdz ar ko cilvēks kļūst brīvs. Cilvēka darbības pēdējais notikums ir nāve – tā pieder vēl pie dzīves, tāpēc nāve ir dzīves fenomens.
 
The aim of this work is to get acquainted with the treatises of two 20th century philosophers – Heidegger’s Being and time and Sartre’s Being and nothingness, and to compare the concepts of being and finitude given there. Heidegger characterizes Dasein (being-there) as a human, who exists in cares. Dasein is temporal; it has its beginning and will have its end. The end of Dasein is something that it lacks, but what belongs to it and of what it must become, so Dasein is its own being-towards-death. Death reveals the entirety of Dasein. Sartre divides being into being-in-itself (existence of objects) and being-for-itself (consciousness), in which exists the ability to negate, creating Nothingness, by which a human becomes free. The last event of human actions is death – it belongs still to life, so death is a phenomenon of life.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13540
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV