Intelekta radošās spējas: H. Gardnera koncepcijas metodoloģiskā analīze
Author
Elekse, Nadīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Kačans, Vsevolods
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Intelekta radošās spējas: H. Gārdnera koncepcijas metodoloģiska analīze” analizēta Hovarda Gārdnera koncepcija par daudzveidīgu intelektu.
Pirmajā nodaļā sniegts ieskats vairāku ar turpmāko darbu saistītu jēdzienu dažādās definīcijās, veikts to salīdzinājums. Tiek paskaidrots, kādā nozīmē tie tiks izmantoti. Tiek veikts ieskats 20.gs. intelekta teoriju struktūras ģenēzē, lai parādītu Gārdnera teorijas pamatus.
Otrajā nodaļā uzmanība tiek vērsta uz Gārdnera koncepciju par intelektu un tās attiecības ar radošumu. Tiek apskatīta Gārdnera izstrādātā teorija par astoņām dažādajās inteliģencēm, intelektuālajiem profiliem un pieciem prāta tipiem.
Atslēgvārdi: Hovards Gārdners, intelekts, inteliģence, radošums, kreativitāte, IQ This bachelor thesis offers a methodological analysis of Howard Gardner’s concept of multiple intelligences and different frames of mind.
The first chapter provides an insight to multiple terms necessary for further work and analysis of different definitions. It is explained how those terms will be used in the further parts of the thesis. Afterwards, an analysis of the genesis of earlier intellect theories to provide a backgound to chapter two – the analysis of Gardner’s concept of the complex structure of the mind, 8 intelligences, various intellectual profiles and 5 types of minds.
Keywords: Howard Gardner, intelligence, creativity, IQ