Show simple item record

dc.contributor.advisorKačans, Vsevolodsen_US
dc.contributor.authorMatvejeva, Marinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:47:17Z
dc.date.available2015-03-23T13:47:17Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26266en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13599
dc.description.abstractBakalaura darbs „Kreativitātes filosofiskā analīze: M.Nordau un Ž.Piažē” ir veltīts Nordau un Piažē uzskatu analīzei. Tas sastāv no četrām nodaļām, kur otrajā un trešajā nodaļā ir iekļautas attiecīgi trīs un četras apakšnodaļas, un ir ietverts 40 lappusēs. Tika izmantoti trīsdesmit trīs literatūras avoti. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts kreativitātes psiholoģiski un filosofiski vēsturiskais aspekts. Otrajā nodaļā tiek apskatīta M.Nordau filosofiski racionālo un bioloģisko kreatīvās personības koncepciju saistība ar apziņas un izziņas pētīšanu. Trešajā nodaļā es ieskicēju Ž.Piažē evolūcionāro un epistemoloģisko intelekta attīstības pieeju kreativitātes kontekstā. Ceturtajā nodaļā tiek veikta filosofiskā abu autoru koncepciju analīze, salīdzinājums, ka arī līdzību un atšķirību parādīšana. Darba mērķis ir ipazīties ar M.Nordau un Ž.Piažē izziņas un apziņas kognitīvajām un filosofiskajām struktūrām, apskatīt un salīdzināt šo divu autoru koncepcijas no filosofijas puses. Es uzskatu, ka šāds izskatītās tēmas sadalījums palīdzēs ne tikai labāk izprast kreatīvitātes filosofisko nozīmi, bet arī arī dos iespēju novērtēt pašu kreativitātes fenomenu saistībā ar psiholoģijas filosofisko analīzi. Tika secināts, ka kreatīvitāte ir ne tikai cilvēka izziņas darbības rezultāts, pakāpeniskās intelektuālās attīstības ietvaros, bet arī apkārtējas pasaules un cilvēka uztveres projicēšanas mijiedarbības rezultāts.en_US
dc.description.abstractThe bachelors research „The Philosophical Analysis of Creativity: M. Nordau and J. Piaget” is devoted to the analyses of Nordau’s and Piaget’s opinions. Research has four main divisions where second and third mains have respectively three and four subdivisions. The whole research has 40 pages. Thirty three information sources were used to make this research. The first chapter is considered psychologically and philosophically historical aspect of creativity. The second chapter is considered communication of philosophically rational and biological concepts of the creative person by M.Nordau with research of mind and intellect. In the third chapter I have designated evolutionary and epistemological approach of Piaget in development of intelligence in a context of creativity. In the fourth chapter is analysed the philosophical concepts of both authors, compared the similarities and distinctions. The purpose of bachelors is to find out more about cognitive and philosophical structures in Piaget’s and Nordau’s works, to consider and compare philosophical concepts of both authors. I think that such division of a theme helps not only better to understand philosophical value of creativity, but also will enable to estimate a phenomenon of creativity in connection with the philosophical analysis of psychology. I conclude that the creativity is not only result of knowledge within the limits of intellectual development, but also is interaction of world around with projection of human perception.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleKreativitātes filozofiskā analīze :M.Nordau un Ž.Piažē.en_US
dc.title.alternativeThe Philosophical Analysis of Creativity: M. Nordau and J. Piaget.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record