Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Māraen_US
dc.contributor.authorOstups, Artisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:47:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:47:21Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30008en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13638
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot, kā vācu domātāja Valtera Benjamina agrīno filozofisko meklējumu visvairāk komentētajos darbos – „Divi Frīdriha Helderlīna dzejoļi” un „Par valodu vispār un cilvēka valodu” – jāizprot dzejas patiesība, estētisks komentārs, valodas iedaba un to savstarpējo attiecību noteiktās robežas dzejas estētikai. Lai to sasniegtu, pētījums izstrādāts kā tuvais lasījums, analizējot galvenos jēdzienus un domas struktūras. Iezīmēts arī nepieciešamais kontinentālās filozofijas konteksts. Pirmā nodaļa veltīta Benjamina lirikas teorijas metodei, kurā galvenā loma ir ar objektam saskanīgam, transcendentālam ideālam. Otrajā nodaļā sīkāk aplūkots metodes pielietojums, domātājam pētot Helderlīna „Dzejnieka drosmes” un „Bikluma” poētisko intensitāti. Trešās nodaļas fokusā ir valodas iedabas jautājums, kas palīdz labāk apjēgt estētiskā komentāra robežas, kad iedziļinās modernās poēzijas strīdā starp inversiju un reprezentāciju.en_US
dc.description.abstractThe aim of the paper is to find out how in most commentated works from Walter Benjamin’s early philosophical studies the truth of poetry, the aesthetic commentary, the nature of language and their interrelationships are to be thought in regard to the borders of aesthetics of poetry. In order to achieve this aim, the paper is made as a close reading, analyzing the main concepts and thinking structures. The necessary context of contintental philosophy is given as well. The first chapter is dedicated to Benjamin’s method of theory of the lyric, in which a transcendental ideal, being in harmony with an object, has crucial part. In the second chapter the practical use of thinker’s method is viewed in detail. The third chapter focuses on the nature of language which helps to grasp the borders of aesthetic commentary when the modern poetry’s quarrel between inversion and representation is being examined.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleEstētiskā komentāra robežas: dzejas valodas patiesība Valtera Benjamina agrīnajā filozofijāen_US
dc.title.alternativeBorders of the Aesthetic Commentary: the Truth of Poetic Language in Walter Benjamin's Early Philosophyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record