Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņa-Koņkova, Solveigaen_US
dc.contributor.authorSmagurs, Artūrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:47:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:47:38Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8639en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13800
dc.description.abstractBakalaura darbs „V. Solovjova „Lasījumi par Dievcilvēci” kā atbilde uz F. V. Nīčes izaicinājumu darbos „Tā runāja Zaratustra” un „Antikrists”” ir veltīts Solovjova un Nīčes uzskatu analīzei. Tas sastāv no divām lielām nodaļām un katrā iekļautām pa divām apakšnodaļām, no kurām pēdējās atkal ir ievietotas pa divām iekšējām nodaļām, un ir ietverts 48 lappusēs. Tika izmantoti 29 literatūras avoti. Pirmajā nodaļā ieskicēju F. V. Nīčes iracionālo nostāju un to skarošās idejas par imorālismu un Pārcilvēku, kuras ir aprakstītas filozofa divos viņa slavenākajos darbos. („Tā runāja Zaratustra” un „Antikrists”) Otrajā nodaļā mēģināju, skatot V. Solovjova uzskatus un koncepciju par Dievcilvēku domātāja teorētiskās un vēsturiskās filozofēšanas cikla vienā no centrālajiem darbiem, sniegt šī domātāja argumentus Nīčes izaicinājumam. („Lasījumi par Dievcilvēci”) Darba mērķis bija salīdzināt abu domātāju paustās idejas un izskatīt nostādnes, kas skar Pārcilvēka un Dievcilvēka koncepcijas šajos darbos. Darbā secinu, ka Solovjovs simpatizēja Nīčes centieniem rast vispārcilvēcisko un līdzīgi kā Nīče sevišķu nozīmi savos darbos atvēlēja Pārcilvēciskā pirmsākuma problēmai. Taču šī Pārcilvēciskā definēšana un „ceļš” līdz tam abiem filozofiem ir diametrāli pretējs. Solovjovs piešķir citu jēgu Nīčes idejai par Pārcilvēku – veido savu mācību par Dievcilvēku.en_US
dc.description.abstractThe bachelors research "V. Solovjov's "Lectures of Godhumanity" as the Answer to the Challenge of F. V. Nietzsche's "Thus Spoke Zarathustra" and "Antichrist"" is devoted to the analyses of Solovjov’s and Nietzsche’s opinions. Research has two main divisions where each of them has two subdivisions which also have two parts. The whole research has 48 pages. Twenty nine information sources were used to make this research. In the first chapter I gave some outlines of Nietzsche's irrational ideas on immoralism and the Superhuman, which are described in two of his most known works ("Thus Spoke Zarathustra" and "Antichrist") In the second part, reweaving V. Solovjov's viewpoint and conceptions on the Godman in one of the author’s main works of theoretical and historical philosophical cycle, I tried to give thinker’s arguments on Nietzsche's challenge. ("Lectures of Godhumanity") The main aim of my research is to compare ideas of both thinkers’ and to revive positions that deal with conceptions of the Superhuman and the Godman in these works. In the bachelor’s research I concluded, that Solovjov sympathized to Nietzsche's attempts to find the Universal (the all humanistic) and similarly as Nietzsche the great part of his works are devoted to the problem of beginnings of the Superhuman. Therefore definition of the Superhuman and the "way" to it is totally different for both philosophers. Solovjov gives new significance to Nietzsche's concept of the Superhuman –by creating his teaching about the Godman.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleV.Solovjova Lasījumi par Dievcilvēci kā atbilde uz F.Nīčes izaicinājumu darbos Tā runāja Zaratustra un Antikrists.en_US
dc.title.alternativeV.Solovjov’s Lectures of Godhumanity as the Answer to the Challenge of F.Nietzche’s Thus Spoke Zarathustra and Antichrist.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record