Leksikas apgūšana ar klausīšanās vingrinājumu palīdzību
Author
Gulbe, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Vārdu krājuma paplašināšanai ir svarīga loma mūsdienu mācību procesā. Šajā darbā mērķis ir izpētīt klausīšanās uzdevumu efektivitāti skolēna vārdu krājuma apguvē.
Teorētiskajā daļā autore analizē literatūras avotus, kas pēta šo problēmu.
Kā pētījuma metode tika izmantota gadījuma metode un pētīti tika Jelgavas 4.vidusskolas 11A un 11B klases skolēni.
Praksē tika pārbaudīti teorētiskie apgalvojumi. Dažādu uzdevumu veidi tika izmantoti lai pierādītu klausīšanās uzdevumu nozīmību vārdu krājuma paplašināšanā vidusskolas klasēs. Iegūtie rezultāti parāda, ka dažādu veidu klausīšanās uzdevumi ir efektīvi skolēnu leksisko iemaņu paplašināšanā un jaunu leksikas iemaņu apguvē. The development of the vocabulary has an important role in contemporary language lessons. The aim of the diploma paper is to study the efficiency of listening tasks in students’ vocabulary development. The theoretical part analyzes the sources of literature that investigates this problem.
The research method is the case study. Forms 10a and 10b of Jelgava Secondary School No. 4 have participated in the research. The study reflects the examined theoretical aspects in practice. Different types of listening exercises and tasks have been used in the process of learning in order to prove the efficiency of listening to them for developing and mastering students’ lexical skills.
The obtained results show that different types of listening exercises are effective for developing and mastering new lexical skills.
Key words: listening, the development of vocabulary.