• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas attīstība Latvijā (vēsturisks skatījums)

Thumbnail
View/Open
306-15387-Penkule_Dace_AngF020199.pdf (4.041Mb)
Author
Penkule, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ločmele, Gunta
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī bakalaura darba tēma ir ‘Reklāmas attīstība Latvijā’(vēsturisks skatījums). Autore izvēlējās šo tēmu, lai izpētītu kā reklāmas attīstība pasaulē ir ietekmējusi reklāmas attīstību Latvijā. Autore ir pētījusi literatūras avotus par reklāmas vēsturi un attīstību pasaulē, izziņas materiālus par reklāmu un reklamēšanu Latvijā, ieguvusi informāciju par galvenajām tendencēm pārtikas produktu reklamēšanā Latvijā , kā arī veikusi pētījumu par populārākajiem Latvijas pārtikas brendiem. Pētījuma rezultātā autore secina, ka reklāma pasaulē ir attīstījusies nepārtraukti,bet Latvijā reklāmas attīstībā ir pārtraukums padomju valsts iekārtas laikā. Reklāmas atspoguļo valodas savdabību un attīstības īpatnības noteiktā laika periodā. Slavenākie Latvijas pārtikas brendi ir veidojuši Latvijas tēlu un veicinājuši tā atpazīstamību daudzu gadu desmitu garumā. Atslēgas vārdi: reklāma, Latvijas pārtikas brendi, patērētājs, produkts, ražotājs, uzņēmums
 
The theme of The Bachelor Thesis is ‘Development of advertising in Latvia’ (historical view). The author has chosen this theme to explore how the development of the advertising in the world has influenced the progress of advertising in Latvia. The author has studied literary sources about the history and development of advertising in the world, read up source materials about advertising and advertisements in Latvia, gathered the information about main tendencies towards food advertising in Latvia, as well as done research about famous food brands in Latvia. From the results of the research the author concludes that development of advertising in the world is consistent, but the progress of advertising in Latvia has a gap during the Soviet regime. The advertisements reflect the features of the development of language and its particularity in the certain periods. Famous Latvian food brands have made the image of Latvia recognizable during many decades. Key words: advertising, food brands in Latvia, customer, producer, product, company (enterprise)
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15391
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV