Reklāmas attīstība Latvijā (vēsturisks skatījums)
Author
Penkule, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ločmele, Gunta
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba tēma ir ‘Reklāmas attīstība Latvijā’(vēsturisks skatījums). Autore izvēlējās šo tēmu, lai izpētītu kā reklāmas attīstība pasaulē ir ietekmējusi reklāmas attīstību Latvijā. Autore ir pētījusi literatūras avotus par reklāmas vēsturi un attīstību pasaulē, izziņas materiālus par reklāmu un reklamēšanu Latvijā, ieguvusi informāciju par galvenajām tendencēm pārtikas produktu reklamēšanā Latvijā , kā arī veikusi pētījumu par populārākajiem Latvijas pārtikas brendiem.
Pētījuma rezultātā autore secina, ka reklāma pasaulē ir attīstījusies nepārtraukti,bet Latvijā reklāmas attīstībā ir pārtraukums padomju valsts iekārtas laikā. Reklāmas atspoguļo valodas savdabību un attīstības īpatnības noteiktā laika periodā.
Slavenākie Latvijas pārtikas brendi ir veidojuši Latvijas tēlu un veicinājuši tā atpazīstamību daudzu gadu desmitu garumā.
Atslēgas vārdi: reklāma, Latvijas pārtikas brendi, patērētājs, produkts, ražotājs, uzņēmums The theme of The Bachelor Thesis is ‘Development of advertising in Latvia’ (historical view). The author has chosen this theme to explore how the development of the advertising in the world has influenced the progress of advertising in Latvia. The author has studied literary sources about the history and development of advertising in the world, read up source materials about advertising and advertisements in Latvia, gathered the information about main tendencies towards food advertising in Latvia, as well as done research about famous food brands in Latvia.
From the results of the research the author concludes that development of advertising in the world is consistent, but the progress of advertising in Latvia has a gap during the Soviet regime. The advertisements reflect the features of the development of language and its particularity in the certain periods. Famous Latvian food brands have made the image of Latvia recognizable during many decades.
Key words: advertising, food brands in Latvia, customer, producer, product, company (enterprise)