Show simple item record

dc.contributor.advisorFreibergs, Viktorsen_US
dc.contributor.authorTrofimova, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:18Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:18Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other30556en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15462
dc.description.abstractDarbs veltīts interesantajām un sarežģītajām kino un literatūras savstarpējām attiecībām, kuras tiek aplūkotas japāņu izcelsmes britu rakstnieka Kadzuo Išiguro pirmo divu romānu, “Tāla kalnu ainava” un “Gaistošās pasaules mākslinieks”, kontekstā. Tiek pētīta kino un literatūras mijiedarbība un meklētas kinematogrāfiskas iezīmes Išiguro darbos. Šis pētījums atklāj, cik liela ietekme rakstnieka darbos bijusi kino pasaulei, it īpaši – japāņu kino un vienam no tā izcilākajiem režisoriem, Jasudžiro Odzu, kura filmas iemieso tradicionālās Orientālās vērtības un kurš galvenokārt ietekmējis rakstnieka tematisko un stilistisko formulējumu. Tiek smalki aplūkotas arī tās kinematogrāfijā pielietotās metodes, kuras rakstnieks apzināti vai neapzināti izmantojis savos emocionāli atturīgajos naratīvos, padarot tos par spēcīgiem, dinamiskiem, vizuāli izteiksmīgiem un emocionāli piesātinātiem stāstījumiem.en_US
dc.description.abstractThe paper explores the amazing relationship that exists between literature and film in the context of the contemporary Anglo-Japanese writer Kazuo Ishiguro’s first two novels, “A Pale View of Hills” and “An Artist of the Floating World”. The research studies the common and different qualities of literature and film, the mutual influences between the two arts, and cinematographic qualities in Ishiguro’s texts. The study reveals the huge impact of the world of film over Ishiguro’s novels, especially focusing on the role of the Japanese cinema and one of its greatest directors, Yasujiro Ozu, whose films embody traditional Oriental values and who largely determined the writer’s thematic preoccupations and stylistic patterning. The paper also presents a comprehensive study of those cinematic techniques that, consciously or unconsciously, Ishiguro employed in his emotionally restrained narratives, to turn them into powerful, dynamic, visually expressive and emotionally deep writings.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleKinematogrāfiskās iezīmes Kadzuo Išiguro darbos "Tāla kalnu ainava" un "Gaistošās pasaules mākslinieks"en_US
dc.title.alternativeCinematic Qualities in Kazuo Ishiguros's "A Pale View of Hills" and "An Artist of the Floating World"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record