• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ceļojuma aģentūru mājas lapu mārketinga materiālos izmantotās valodas īpatnības

Thumbnail
View/Open
306-36744-Duduma_Katrina_AngF030142.pdf (3.593Mb)
Author
Laimiņa, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka ceļojumu aģentūru mājas lapās izmantotā valoda nav ikdienišķa valoda. Tai lielākoties piemīt reklāmas valodas iezīmes. Teorijas daļā tiek apskatīti tādi jautājumi kā reklāma, tās mēdiji, internets kā reklāmas mēdijs. Otrajā nodaļā tiek analizētas reklāmas valodas funkcijas, kā arī pētīti sintakses, atslēgas vārdu un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu jautājumi. Bakalaura darba praktiskajā daļā tiek pielietota diskursa analīzes metode, lai izanalizētu ceļojumu aģentūru mājas lapas. Tiek arī analizēti aptaujas rezultāti, lai uzzinātu ceļojumu aģentu domas par mājas lapām, to struktūru un tajās izmantoto valodu. Atslēgas vārdi: reklāmas valoda, internets, mājas lapa, ceļojumu aģentūra, diskursa analīze.
 
The purpose of the particular research is to prove that the language used on the home pages of travel agencies is not an ordinary language. It mostly exhibits features of the advertising language. The theoretical part deals with such matters as advertising, its media, the Internet as an advertising medium. The second chapter analyses functions of the advertising language, as well as investigates issues of syntax, key words and stylistic devices. In the practical part of the research the discourse analysis method to analyse home pages of travel agencies was used. The results of a survey to find out the thoughts of travel agents about home pages, their structure and the language used are analysed. Key words: advertising language, the Internet, home page, travel agency, discourse analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15481
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV