Interaktīvo metožu efektivitāte , mācot angļu valodas gramatiku vidusskolā
Author
Zaļivko, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs veltīts interaktīvo metožu izmantošanai, mācot gramatiku vidusskolā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā autore ir aprakstījusi gramatikas pasniegšanas metodes un paņēmienus. Pirmajā nodaļā tiek izklāstītas šādas tēmas: gramatikas kompetences, angļu valodas sintakses un morfoloģijas nozīme, kā arī starpība starp rakstības un sarunvalodas gramatiku. Otrajā nodaļā detalizēti aprakstīti dažādi paņēmieni gramatikas mācīšanā. Trešā nodaļa veltīta motivācijai un motivācijas stratēģijām. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīti interaktīvie paņēmieni, kurus var lietot gramatikas pasniegšanā. Diplomdarba praktiskajā daļā ir aprakstīts eksperiments, veicot salīdzinājumu starp divām grupām: kontrolgrupu un eksperimentālo grupu. Šī daļa ietver sevī stundu aprakstu, testu rezultātu un aptauju analīzi. Diplomdarba pētījums var būt izmantots angļu valodas stundās kā palīgmateriāls gramatikas interaktīvai pasniegšanai.
Atslēgvārdi: gramatika, gramatikas kompetence, interaktīvas mācīšanas paņēmieni, motivācija, komunikatīva pieeja. The present paper focuses on the interactive teaching of grammar at secondary school. The paper consists of two parts – the theoretical and practical parts. In the theoretical part the author has described the approaches and techniques to teaching grammar. The first chapter is aimed at discussing the importance of grammatical competence, syntax and morphology of the English language, and the difference between spoken and written grammar. The second chapter deals with various approaches to teaching grammar. The third chapter is devoted to the issue of motivation and motivational strategies. The fourth chapter presents the description of interactive techniques used for teaching grammar patterns. The empirical part of the diploma paper outlines the quasi-experiment into which two groups (control and experimental) of learners have been involved. This part includes the description of the lessons, the analysis of test results, the summative analysis of two questionnaires. The research of the present paper can be applied in English classes as a helpful resource material for teaching grammar interactively.
Key words: grammar, grammatical competence, interactive teaching techniques, motivation, communicative approach.