• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valoda maziem bērniem

Thumbnail
View/Open
306-37477-Baiba_Medniece_209018.pdf (372.1Kb)
Author
Medniece, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Izglītības eksperti uzsver, ka svešvalodas bērniem jāsāk mācīt pēc iespējas agrāk. Tādēļ ir svarīgi uzzināt labākās un piemērotākās angļu valodas mācīšanas metodes skolēniem pirmajā klasē un agrāk. Pētījuma mērķis ir noskaidrot visefektīvāko angļu valodas vārdu krājuma mācīšanas metodi maziem bērniem. Pētījuma hipotēze: “Vispārējas fiziskas reakcijas metode nodrošina labākus rezultātus mācot maziem bērniem jaunos vārdus kā Dabiskā pieeja” Darbā izmantotās pētījuma metodes – intervija, mācību eksperiments. Pētījuma rezultāti liecina, ka hipotēze netika apstiprināta, abas metodes nodrošina labus rezultātus jauno vārdu mācīšanā, taču labākā metode mācot angļu valodas vārdus ir vairāku metožu apvienojums. Atslēgas vārdi: Vispārējas reakcijas metode, Dabiskā pieeja, intervija, mācību eksperiments, Komunikatīvās pieejas, anģļu valoda maziem bērniem, leksikoloģija, leksika.
 
The experts of education have emphasized that it is essential to start teaching foreign languages to children as early as possible. Therefore, it is necessary to acknowledge the best approach and method of teaching English to young children in the 1st grade and earlier. The research is done in order to clarify the most effective English teaching method of teaching lexis to young learners. The following hypothesis has been formulated: “The Total Physical Response method produces results superior to Communicative approach in teaching lexis to young learners.” The following research methods are used – interview and teaching experiment. The research results show that the hypothesis has been proven to be wrong. Both the methods produce good results; however the best method of teaching English lexis to young learners is a mix of many methods. Key words: Total Physical Response, Natural approach, Communicative approaches teaching experiment, interview, children learning English, lexis, lexicology.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15489
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV