• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas vārdu krājuma apguve, spēlējot datorspēles

Thumbnail
View/Open
306-39093-Locmele_Liga_ll09294.pdf (916.6Kb)
Author
Ločmele, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Angļu valodas vārdu krājuma apguve, spēlējot datorspēles, nav pilnībā izpētīta, taču datorspēles nenoliedzami piedāvā iespēju spēlējot apgūt jaunus vārdus. Šī pētnieciskā darba mērķis ir noteikt vai un kādā mērā noris vārdu krājuma apguve un noskaidrot kādas vārdu krājuma apguves stratēģijas tiek pielietotas spēlējot dzīves simulācijas datorspēli „Sims 3”. Šim nolūkam tika izmantots vārdu krājuma pārbaudes darbs un domu protokola analīze, kā arī datorprogramma, kas nosaka vārdu vispārējās sastopamības pakāpi tekstā, lai novērtētu datorspēlē pieejamo tekstu grūtības līmeni. Rezultāti liecina, ka spēles gaitā notiek tikai daļēja vārda apguve. Spēlētājs dod priekšroku tām vārdu krājuma apguves stratēģijām, kuras neiztraucē spēles gaitu. Piedevām, spēlējot datorspēli, automātiski tiek veicināta metakognitīvo stratēģiju izmantošana. Atslēgvārdi: vārdu krājuma apguve, leksiskā kompetence, vārdu krājuma apguves stratēģijas, domu protokola analīze, datorspēles.
 
Computer games offer unexplored opportunities for language learners to implicitly acquire English vocabulary. This Bachelor thesis attempts to understand if and how vocabulary acquisition takes place and determine what vocabulary learning strategies are employed while playing life simulation computer game The Sims 3. For this purpose, data was collected with the help of vocabulary self-tests and the think aloud method. Additionally, a computer programme that analyses lexical frequency of words in texts was used to assess game texts. The results suggest that while playing the game only partial vocabulary acquisition occurs. The player prefers the use of the vocabulary learning strategies that do not interfere with the game. In addition, playing the game automatically enables the use of meta-cognitive strategies. Key words: vocabulary acquisition, word knowledge, vocabulary learning strategies (VLS), think aloud protocol, computer games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15496
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV