• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fonētiskie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi reklāmā

Thumbnail
View/Open
306-42486-Papakule_Kristina_kp10077.pdf (837.5Kb)
Author
Papakule, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Šīs bakalaura darbs ir veltīts reklāmas valodai. Pētījuma mērķis ir analizēt fonētiskās mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, ko izmanto mūsdienu pārtikas, transportlīdzekļu un kosmētikas reklāmā. Lai sasniegtu pētijuma mērķi un pierādīt hipotēzi, pētijuma empiriskajā daļā tika izmantota diskursa analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka popularākais fonetiskais makslinieciskās izteiksmes līdzeklis ir aliterācija, savukart onomatopoēze un atskaņa radās reklāmā samērā reti. Atslēgas vārdi : Lietišķa lingvistika, fonetiskie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, reklāmas valoda, diskursa analīze, aliterācija, onomatopoēze, atskaņa.
 
The present Bachelor thesis is devoted to the language of advertising. The goal of the research is to analyze phonetic stylistic devices used in modern food vehicle and cosmetics commercials. To reach the goal and prove the hypothesis of the research discourse analysis was used in the empirical part of the paper. The results of the study have shown that the most popular phonetic stylistic device used in the commercials selected for the analysis is alliteration, while onomatopoeia and rhyme occurred in the advertisements quite rarely. Key words: Applied linguistics, phonetic stylistic devices, advertising language, discourse analysis, alliteration, onomatopoeia, rhyme, rhythm.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15505
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV