Fonētiskie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi reklāmā
Author
Papakule, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šīs bakalaura darbs ir veltīts reklāmas valodai. Pētījuma mērķis ir analizēt fonētiskās
mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, ko izmanto mūsdienu pārtikas, transportlīdzekļu un
kosmētikas reklāmā. Lai sasniegtu pētijuma mērķi un pierādīt hipotēzi, pētijuma empiriskajā daļā
tika izmantota diskursa analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka popularākais fonetiskais
makslinieciskās izteiksmes līdzeklis ir aliterācija, savukart onomatopoēze un atskaņa radās
reklāmā samērā reti.
Atslēgas vārdi : Lietišķa lingvistika, fonetiskie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, reklāmas
valoda, diskursa analīze, aliterācija, onomatopoēze, atskaņa. The present Bachelor thesis is devoted to the language of advertising. The goal of the research is
to analyze phonetic stylistic devices used in modern food vehicle and cosmetics commercials. To
reach the goal and prove the hypothesis of the research discourse analysis was used in the
empirical part of the paper. The results of the study have shown that the most popular phonetic
stylistic device used in the commercials selected for the analysis is alliteration, while
onomatopoeia and rhyme occurred in the advertisements quite rarely.
Key words: Applied linguistics, phonetic stylistic devices, advertising language, discourse
analysis, alliteration, onomatopoeia, rhyme, rhythm.