Show simple item record

dc.contributor.advisorTaivāns, Leonsen_US
dc.contributor.authorRubene, Danaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:37Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:37Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other17504en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16372
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Kaligrāfija kā mākslas forma islāma kultūras kontekstā”. Darba mērķis ir izsekot rakstības attīstībai islāma kultūrā un tās tapšanai par kaligrāfisku rakstu, kas tiek izmantots izsmalcinātu Korāna eksemplāru darināšanā un lietots dekoratīvajā mākslā. Apzināt šo arābu mākslas veidu un noskaidrot tā straujās izplatīšanās iemeslus islāma pasaulē. Uzsvars likts uz kaligrāfijas attīstības gaitu islāma reliģijas agrīnajā periodā un viduslaikos. Darba struktūra ir šāda: tas sastāv no trīs nodaļām ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek izsekota arābu rakstības attīstība, meklēta tās izcelsme un raksturotas semītu valodu grupas īpatnības. Otrā nodaļa atklāj Korāna teksta un rakstītā vārda nozīmi islāma kultūrā, kaligrāfijas vēsturisko attīstību un stilu veidošanos. Trešā, noslēdzošā nodaļa ieved islāma monumentālās kaligrāfijas labirintā, izseko tās attīstībai, izmantotajām tehnikām un atklāj stilu variācijas austrumu un rietumu islāma zemēs. Darba teorētiskajam kodolam izmantoti divi austrumu un Āzijas pētnieces un vēsturnieces Šeilas Bleiras darbi – Islamic Calligraphy (pirmoreiz publicēts 2006. gadā), Islamic Inscriptions (pirmoreiz publicēts 1998. gadā), Antonija Velha darbs Calligraphy in the Arts of the Muslim World (1979) un Encyclopedia of Islam CD-ROM Edition.en_US
dc.description.abstractThe title of the Bachelor’s paper is Calligraphy as a form of Art in the Context of Islamic culture. The point of the work is to follow the development of writing in the culture of Islam and its formation into calligraphic script which is used in creating sophisticated and fine examples of Qur’an text and in ornamental art. Another point is to learn about this form of Arabic art and to bring to light its rapid proliferation in the Islamic world. The work is focused on the development course of calligraphy in the early Islamic period and the middle period. The structure of the work is as follows: it consists of three chapters and its subdivisions. In the first chapter the development of Arabic writing has been described and the origins of the language are followed. The second chapter detects the significance of the Qur’an and the written text of the Islamic culture, the historical development of calligraphy and formation of different styles. The third concluding chapter takes into the labyrinth of the monumental calligraphy, brings out its development, techniques used, variations of styles in the Eastern and Western Islamic lands. For the theoretical basis of the work the following leterature is used: Sheila Blair Islamic Calligraphy (first published in 1998), Islamic Inscriptions (first published in 2006), Antony Velch Calligraphy in the Arts of the Muslim World (1979) and Encyclopedia of Islam CD-ROM Edition.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleKaligrāfija kā mākslas forma islāma kultūras kontekstāen_US
dc.title.alternativeCalligraphy as a Form of Art in the Context of Islamic Cultureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record