Reklāma kā diskursa veids
Автор
Borisova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Esošais bakalaura darbs pēta reklāmu kā diskursa veidu. Pētījuma mērķis ir analizēt kādu ietekmi deiksis, kā reklāmas diskursa mikrostruktūras nozīmi veidojošais elements, atstāj uz lasītāju, kā arī izpētīt kopējo zināšanu lomu reklāmas diskursa interpretēšanā. Diskursa analīze kā pētījuma metode tiek pielietota šajā darbā. Diskursa analīzes priekšmets ir tūrisma reklāmas, kas tiek publicētas Lielbritānijas žurnālos un laikrakstos. Tika pierādīts, ka deiksis veicina dialoga toņa veidošanu reklāmas diskursā. Pētījuma rezultāti parāda, ka deiktiskie izteicieni veido diskursa situāciju, nosakot tādas sastāvdaļas kā dalībniekus, attiecības starp tiem, vietu un laiku. The present bachelor thesis deals with the investigation of advertisements as a discourse type. The goal of the research is to analyse what effect(s) deixis, as a meaning-formative element of microstructure of advertising discourse, creates on the reader, as well as to examine the role of cumulative knowledge in the interpretation of advertising discourse. Discourse analysis as a research method is applied in the present research. The subject of the discourse analysis is tourism advertisements printed in magazines and newspapers of Great Britain. It has been proved that deixis contributes to the creation of a dialogic tone in advertising discourse. The results of the research show that deictic terms construct the discourse situation, determining such components as the participants, relations between them, location and time.