Show simple item record

dc.contributor.advisorUrbanoviča, Intaen_US
dc.contributor.authorRudzroga, Lailaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:50Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:50Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30188en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16451
dc.description.abstractBakalaura darbā „Iespraudumu semantika plašsaziņas līdzekļu tekstos” tiek pētītas plašsaziņas līdzekļu tekstos sastopamās iespraudumu nozīmes, jēdzienu „iespraudums” attiecinot arī uz tradicionāli no iespraudumiem šķirtiem iestarpinājumiem un paskaidrojošām vārdu grupām. Lai konstatētu iespraudumu nozīmju saistību ar plašsaziņas līdzekļu valodu kopumā, darbā teorētiski apskatītas publicistikas valodas stila galvenās funkcijas un tam raksturīgās valodas īpatnības. Iespraudumu nozīmes analizētas gan teikuma, gan teksta līmenī; tās ilustrētas ar piemēriem, kas ekscerpēti galvenokārt no laikrakstiem, žurnāliem un interneta. Darba gaitā secināts, ka iespraudumus ir grūti šķirt pēc to nozīmes, jo lielākoties nozīmes pārklājas. Atslēgas vārdi: iespraudumi, plašsaziņas līdzekļi, semantika, publicistikas valoda, evidencialitāte, teksta iezīmētājien_US
dc.description.abstractThe Bachelor paper „Semantics of Insertions in Mass Media Texts” is a research about the meanings of insertions in mass media texts, relating term ‘insertion’ also to intercalations and explanatory word groups, which traditionally are separated from insertions. In order to establish how insertions are overall linked with the language of mass media, the main functions and characteristic features of publicist style are studied theoretically. Meanings of insertions are analyzed both in the sentence-level and in the text-level; they are illustrated with examples, which are mainly excerpted from newspapers, magazines and the Internet. The results show that it is difficult to separate insertions by their meaning, because in most cases their meanings are overlaying. Keywords: insertions, mass media, semantics, publicist style, evidentiality, discourse markersen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleIespraudumu semantika plašsaziņas līdzekļu tekstosen_US
dc.title.alternativeSemantics of Insertions in Mass Media Textsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record