Ētiskās un estētiskās vērtības H.K.Andersena un O. Vailda literārajās pasakās
Author
Džamali, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Mortukāne, Agnese
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Ētiskās un estētiskās vērtības H.K.Andersena un O.Vailda literārajās pasakās” ir pētījums par pasaku žanru, to ētiskajām un estētiskajām vērtībām, to ietekmi uz lasītāju. Šis pētījums ir veikts, lai pierādītu hipotēzi, ka pasaka nav vienkāršs stāsts, katra pasaka ietver kādu dzīves patiesību un tādēļ pasakas mērķis ir ne tikai izklaidēt, bet arī izglītot lasītāju. Lai pierādītu iepriekšminēto slēdzienu , šī darba autorei bija nepieciešams izpētīt pasaku vēsturi, rakstnieku H.K.Andersena un O.Vailda dzīvi un radošo darbību, lasīt un analizēt viņu pasakas, lai atrastu un izprastu to ētiskās un estētiskās vērtības. Šī pētījuma rezultātā ir pierādījies, ka ikviena pasaka ietver savu domu, vērtību, pamācību, audzinošu uzdevumu, un visas šīs iezīmes katrs lasītājs uztver un skaidro personiski un atšķirīgi. The bachelor paper “Ethical and aesthetic values in literary fairy tales of H.C. Andersen and O. Wilde” is the research of the genre of fairy tales, their ethical and aesthetic values, their influence on the reader. The following research has been done in order to prove the hypothesis that fairy tale is not a simple fiction, each tale has some truth about the real life and, therefore, the goal of the fairy tale is not only to entertain, but also to educate the reader. In order to prove the above mentioned statement, it was necessary for the author of this paper to study the history of the fairy tale, the life and creativity of the writers H.C. Andersen and O. Wilde, to read and analyse their fairy tales, to find and understand their ethical and aesthetic values. In the result of this research, it has been proved that each fairy tale has its idea, value, moral, didactic function and all these features are perceived and interpreted by each reader individually and differently.