Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Daceen_US
dc.contributor.authorZvaigzne, Mariannaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:52Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:52Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34178en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16471
dc.description.abstractKosmētika ir nozare ar saviem terminiem, taču tos reti pētī no etimoloģijas skatu punkta. Bakalaura darba mērķis bija veikt kosmētikas terminu analīzi, lai noteiktu to izcelsmi, un lai uzzinātu dominējošās tendences kosmētikas terminu darināšanā noteiktā laika periodā. Galvenās pētījuma metodes bija literatūras apskats un 26 kosmētikas terminu kvalitatīva analīze. Hipotēze tika apstiprināta: tika noskaidrots, ka nozīmes sašaurināšana kopumā bija populāra terminu darināšanas metode; tika atklāts, ka sufiksācija un salikteņu darināšana bija izteiktas kosmētikas terminu darināšanas metodes noteiktos laika periodos. Tika secināts, ka tam par iemeslu bija straujā skaistumkopšanas industrijas attīstība, kā rezultātā bija nepieciešams radīt vienkārši lietojamus un saprotamus terminus. Atslēgas vārdi: terminoloģija, termins, kosmētika, skaistumkopšanas industrija, kvalitatīvā analīzeen_US
dc.description.abstractCosmetics is a subject field with its own terms, yet they are seldom studied from the point of view of etymology. The purpose of the Bachelor Thesis was to conduct an analysis of cosmetics terms to determine their origin, and to find out the prevailing trends in cosmetics term formation in a specific time period. The main methods of research were literature review and qualitative analysis of a sample of 26 cosmetics terms. The hypothesis was validated: narrowing of meaning was identified as a popular method of cosmetics term formation in general; suffixation and compounding were discovered to be distinct methods of cosmetics term formation in specific periods of time. It was concluded that the reason for this was the rapid development of the beauty industry which resulted in the need to create terms which would be easy to use and understand. Keywords: terminology, term, cosmetics, beauty industry, qualitative analysisen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleKosmētikas terminu etimoloģija angļu valodāen_US
dc.title.alternativeEtymology of Cosmetics Terms in Englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record