Dažādas metodes spāņu valodas kā svešvalodas pasniegšanā iesācējiem: didaktiskais piedāvājums un tā kontrastīvā analīze
Author
Bunka, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Priedīte, Klāra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīts svešvalodu pasniegšanas un apguves process iesācējiem, tā dažādība un mainīgie rezultāti. Darba mērķis ir analizēt spāņu valodas kā svešvalodas pasniegšanas iesācējiem vēsturi un metodoloģijas, to iedalījumu, pamatprincipus un metodes.
Darbs sastāv no trīs daļām. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta svešvalodu pasniegšana laika gaitā un metodēs, kā arī definēts iesācēja jēdziens. Praktiskajā daļā tiek analizēta Latvijā visbiežāk izmantotā spāņu valodas mācību literatūra iesācējiem. Tāpat arī darba autors izstrādā trīs dažādas ievadnodarbības iesācējiem.
Darba autors ir izpildījis izvirzītos uzdevumus un ar zinātniskās literatūras, vēsturisku faktu, mācību literatūras un citu didaktisko materiālu palīdzību izpētījis, kā svešvalodu pasniegšanas process ietekmē tā galarezultātu. Ir izdarīti secinājumi par efektīvu svešvalodu apguves procesu un mācību literatūru.
Mūsdienās gan Latvijā, gan arī citur pasaulē pētījumi par valodu apguves procesu ir aktuāli un tiek izstrādātas jaunas pieejas un metodes, kā veiksmīgāk sasniegt teicamu rezultātu. Teaching and acquiring of a foreign language by beginners, the diversity of this process and its variable outcomes are addressed in the present Bachelor thesis The aim of this work is to research the history and methodology of Spanish as a foreign language teaching to beginners as well as classification, underlying principles and approaches of its methodology.
The thesis is divided into three parts. The theoretical part is focussed on the historical development of language teaching methodology and the diversity of methods, as well as the concept of beginner is defined. The practical part analyzes the most commonly used study literature in Latvia for the beginners of Spanish language. Lastly, the author has developed three different introductory lessons for beginners.
The author has completed the objectives set forth and by use of research literature, historical facts, language study literature and other didactic materials investigated how the study process influences the final result. Conclusions have been made about efficient language teaching process and study literature.
Research on foreign language acquisition process enjoys high topicality both in Latvia and overseas and new approaches and methods oriented towards higher success in reaching an excellent outcome are being developed on regular basis.