Attieksmes marķējums mediju atspoguļojumā par Latvijas iestāšanos eirozonā
Author
Rimša, Roberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Spirida, Margarita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
2014. gada 1. Janvārī Latvija pievienojās eirozonai un pieņēma eiro par valsts oficiālo valūtu. Liela daļa Latvijas iedzīvotāju sākotnēji bija pret jaunās valūtas ieviešanu un iestāšanās eirozonā izraisīja diskusijas starptautiskajā vidē - Dažas valstis atbalstīja valūtas maiņu un slavēja Latviju, citas skatījās uz valūtas ieviešanu negatīvi.
Bakalaura darba tēma ir attieksmes markējuma noteikšana un analīze, ņemot vērā, ka tas ir viens no instrumentiem, kas ietekmē diskursa par Latvijas iestāšanos eirozonā komunikatīvās īpašības, kā arī attieksmes marķējuma reģionālās atšķirības noteikšana konkrētos reģionos - Kontinentālā Eiropa, Lielbritānija, ASV un Krievija.
Pētījumā tiek izmantota aprakstoša analīze, kas apraksta konceptu un tā attiecīgās komponentes, kā arī skaidrojoša analīze, kas skaidro kā konkrētais koncepts strādā.Mediju tekstu korpuss tiek analizēts kvalitatīvi un kvantitatīvi.
Bakalaura darba gaitā tika noskaidrots, ka Lielbritānijas mediju attieksme pret eiro ieviešanu Latvijā ir neitrāla, Eiropas – pozitīva, ASV un Krievijas – negatīva.
Atslēgvārdi: Attieksme, eirozona, mediji, ziņas, attieksmes marķērjums, Eiropa, ASV, Lielbritānija, Krievija. On January 1st 2014, Latvia joined the Eurozone and accepted the Euro as the official currency of the country. Many citizens of Latvia were initially against the introduction of the new currency and thus, the joining of the Eurozone caused international discussions – some countries supported the change of the currency and praised Latvia, others viewed the move negatively.
The goal of the Bachelor thesis is to determine and analyse the attitude markers as one of the devices that influence the communicative quality of discourse on Latvia’s accession to the Eurozone to see how the attitude markers would differ in the established regional media groups, i.e. continental Europe, the United Kingdom, Russia and the USA. The methods used in the thesis include descriptive research, which is used to describe some phenomenon or to record its characteristics as well as explanatory research, which explains how or why some phenomenon works. The selection of media texts is processed qualitatively and quantitatively.
The research has shown that the attitude of the United Kingdom’s media was neutral, Europe’s – positive, the USA’s and Russia’s – negative.
Keywords: attitude, Eurozone, media, news, attitude markers, Europe, USA, Great Britain, Russia.