Skolēnu runas prasmju attīstīšanas paņēmieni arodvidusskolā
Author
Buharinska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šis pētījums apskata labākos paņēmienus runāšanas prasmju attīstīšanai. Teorētiskajā daļā tiek runāts par jēdzienu “komunikatīvā kompetence” komunikatīvajā valodu macīšanā; tiek aplūkotas arī pusaudžu un pieaugušo bioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības valodas apguvē.
Bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka komunikatīvā pieeja metodoloģija ir viens no labākajiem veidiem, lai veicinātu apmācāmo runāšanas prasmju attīstību.
Pētījums apvieno teoriju un praksi izmēģinot svešvalodu stundā dažādus izvēlētus uzdevums par profesionālām tēmām un vērojot stundas un analizējot runāšanas (un tās uztveres) darbības un uzdevumus. Secinājumi tiek balstīti uz iegūtajiem datiem svešvalodu apmācībā arodizglītībā un vispārinājumiem, kas izdarīti no novērojumiem klasē, kā arī no studentu examena un anketēšanas rezultātiem.
Iegūtie dati parāda, ka runas prasmju attīstīšanu var veicināt pakļaujot studentus runātās valodas uztverei tās kulturālā un faktiskā variācijā, atkārtojot vārdu krājuma blokus, praktizējot sarunas vadīšanu, attīstot tekošu un pareizu runu.
Pētījuma rezultāti un secinājumi var tikt izmantoti angļu valodas stundās, padarot mācīšanas/mācīšanās procesu krietni efektīvāku.
Pētījums apvieno teoriju un praksi, arodvidusskolā angļu valodas stundās izmēģinot dažadas
izvēlētas activitātes, kas sastītas ar profesionālām tēmām The present research paper investigates the ways and means of developing vocational secondary school learners’ speaking skills. The theoretical part deals with the discussion of the concept “communicative competence” in Communicative Language Teaching. It also considers the biological and psychological peculiarities of adolescents and young adult students in terms of language learning and acquisition.
The BA paper aims at proving that the methodology of the Communicative Language Teaching is one of the best methods to facilitate the development of learners’ speaking skills.
It relates theory to practice by piloting a number selected communicative activities on professional themes in vocational school setting. The conclusions drawn are based on the data obtained in the short course of foreign language learning for professional purposes, and generalizations processed from classroom observations and the analysis of the students’ questionnaire and the examination results.
The results and conclusions of this study can be used in the English language classroom for making the teaching/learning process more effective.