Komunikatīvo prasmju attīstīšana dāņu valodas mācīšanā iesācēju līmenī
Author
Šukste, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Brasliņa, Daiga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt efektīvākās mācīšanas metodes un pieejas, kas veicinātu komunikatīvo prasmju attīstību, mācot dāņu valodu iesācēju līmenī.
Teorētiskajā daļā tika pētīta skolotāju lomu mācību procesā; analizētas galvenās skolotāju mācīšanas metodes un pieejas, mācot studentus. Darba autore ir centusies noskaidrot efektīvākās mācīšanas metodes, kas studentiem palīdzētu attīstīt komunikatīvās prasmes.
Praktiskajā daļā tika izmantota pētnieciskā metode, kas balstās uz skolēnu darbības novērošanu klasē. Praktiskās daļas realizēšanai darba autore izmantoja divas mācīšanas metodes: lomu spēli un grupu darbu, tādējādi cenšoties pierādīt to, ka tieši šīs mācīšanas metodes ir visefektīvākās, lai veicinātu komunikatīvo prasmju attīstīšanu.
Darba sākumā izvirzītā hipotēze par to, ka studentu attieksme attiecībā uz šo mācīšanas metožu izmantošanu stundas laikā būs pretimnākoša, tika apstiprināta.
Atslēgvārdi: dāņu valoda; komunikatīvās prasmes; mācīšanas metodes un pieejas; lomu spēles; grupu darbs. The bachelor work’s goal is to investigate the most effective teaching methods that can promote development of communicative competences in teaching Danish at the beginner’s level.
In the theoretical part, there has been studied the role of teachers in teaching process. There has also been analysed the main teaching methods and approaches used by teachers in teaching students. The author of the present paper has tried to find out the most effective teaching methods for students to evolve communicative competences.
In the practical part, there has been used the explorative method which is based on the classroom observation. To realize the practical part, the author used two teaching methods: the group work and the role-play, thus trying to demonstrate that directly these teaching methods are the most efficient to promote the development of communicative competences.
The hypothesis advanced at the beginning was proved, thereby affirming that students’ attitude towards the use of teaching methods during the lesson was accommodating.
Key words: Danish language; communicative competences; teaching methods and approaches; role-play; group work.