Valodiskās spēles dzimtes aspekts reklāmā.
Author
Bērziņa, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Rīga, 2012. - 60 lpp. Dotajā bakalaura darbā ir aplūkota valodiskā spēle un dzimtes aspekts un to realizācija reklāmu tekstos. Autors izskaidrojis jautājumi: valodiskās spēles un tās paņēmienu saturs reklāmu tekstos; efekts, ko tā atvasināja; konceptiskie atspoguļojumi dzimtes aspektā, reklāmu tekstos ar valodisku spēli un to sūtījumu; ir izpētīti dzimtes priekšstatu un paraugu stereotipi, uz kuriem orientējas reklāmas teksts; tika nošķirtas, analizētas un izvērtētas konkrētas praktiskas vienības (180 reklāmas devīzi), kuros ir valodiskā spēle un dzimtes aspekts. Ir atklāti daži mehānismi un tādu reklāmas kategorijas tekstu iedarbības modeļi. Darba satura pamatā ir teorētiskā un praktiskā nodaļa un secinājumi. Darbs ir paredzēts filologiem, reklāmistiem un kopiraitoriem, žurnālistiem, dzimtes pētniekiem un visiem, kuriem ir interesantas mūsdienīgu reklāmas industrijas tendencijas, no lingvistikas redzes viedokļa. Riga, 2012. - 60 pages. This bachelor’s work theme is language game and gender aspect and its realization in advertisement texts (slogans). The questions are made clear by author : maintenances of language game and it’s receptions in advertisement texts; effect producible by it; reflections of gender picture of the world in slogans with a language game and its pragmatic and semantic purpose, message; are studied the stereotypes of gender presentations and standards on which a slogan is oriented. Were selected and analysed certain practical units (180 slogans) with a language game and gender aspect in them. Are educed some mechanisms and models of construction and influence of that advertisement texts type. The basic maintenance of work is theoretical and practical chapters and finishing them conclusions. This work is intended for philologists, ad makers and copywriters, journalists, researchers of gender question and for all other,who takes interest in modern tendencies in advertisement industry from the linguistics point of view.