Tēlu raksturojums Sūzenas Kolinsas „Bada Spēlēs”
Author
Vīndedze, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Leine, Antra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir analizēt tēlus Sūzenas Kolinsas ‘Bada spēlēs’. Darba pētījumā tika izmantotas teorētiskas un empīriskas pētījuma metodes. Pētījumā secināts, ka grāmatas varoņu izskats, spējas un raksturs tiek atklāts izmantojot 4 tēlu veidošanas stratēģijas: tiešā, netiešā, sevi raksturojošā un citus raksturojošā tēlu veidošanas stratēģija. Grāmatas varoņiem ir arī katram sava noteikta loma, kas, piemēram, palīdz virzīt stāstījuma gaitu, kalpo par motivāciju stāsta varoņu rīcībai, kā arī simbolizē patērētāju kultūru un Bada spēļu absurdo dabu. Daži tēli izceļ viens otra atšķirības.
Atslēgas vārdi: tēls, tēlu veidošanas stratēģija, stāsta varoņu lomas, teorētiskas un empīriskas pētījuma metodes. The aim of the paper is to analyse the ‘The Hunger Games’ by Suzanne Collins in order to investigate the characterization in this novel. The author of the paper has used theoretical and empirical research methods. As a result, it has been investigated that there are 4 characterization strategies that are used to reveal characters’ appearance, skills, and personality traits: explicit/implicit characterization, auto-characterization, and altero-characterization. Also, all characters have certain roles in the book that, for example, develop the plot, serve as a motivation for a character’s actions, and symbolise the consumerism culture and the absurdity of the Hunger Games. Some characters act as foils to each other.
Key words: character, characterization strategy, character roles, theoretical and empirical research methods.