Amerikāņu tēli padomju/krievu filmās
Autor
Iļjičenkova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēzes mērķis ir apskatīt amerikāņu tēla veidošanas krievu/padomju filmās. Darbs sastāv no divam daļam. Teorētiskā daļa pēta mākslas kultūras politiku kultūras vēsturē 20.gadsimtā. Šajā daļā darba autors pēta mākslas kurtūras lomu politiskājā propogandē, analizējot masas kultūras un ideoloģijas mijiedarbību krievu/padomju kinematogrāfijā, un apspriež kino ka galveno instrumentu atšķirības tēla veidošanā. Pie tam, praktiskā daļa pēta Amerikas iztēlošanas veidus krievu/padomju kinematogrāfijā un analizē krievu/padomju kino, tajā Amerikāņu tēla veidošanas funkcijas uz „Neverojatnije Prikluchenija Mistera Vesta v Strane Bolshevikov” (1924.), „Vstrecha na Elbe” (1949.), „Do svidanija, Amerika” (1951.) un „Russkij Suvenir” (1960.) filmas bāzēs. Dotais pētījums demonstrē, kā krievu/padomju filmas izveidoja specifiskus amerikāņu tēlus, lai parādīt publikai padomju režīma propagandiskās idejas, kuras rāda nopietnas ASV un PSRS vēsturiskas konfrontācijas ka divas konkurentspējīgas lielvalstis. The aim of the present Bachelor thesis is to discuss the construction of images of Americanness in Russian Soviet films. The paper consists of two chapters. The theoretical part explores the issue of politics of visual images in the cultural history of the 20th century. In this chapter, the author of the present paper examines the role of visual culture in political propaganda, analyses interrelation of popular culture and ideology in Russian Soviet cinematography, and discusses cinema as an influential tool of constructing images of otherness. Meanwhile, the practical part explores the ways of imagining America in the Russian Soviet cinematography and analyses Russian Soviet cinema in its function of constructing images of Americanness on the basis of films The Extraordinary Adventures of Mr. West in the Land of the Bolsheviks (1924), Meeting at the Elbe (1949), Good-bye America (1951) and Russian Souvenir (1960). The present research proves that Soviet Russian films constructed particular images of Americanness in order to deliver to the audience the propagandistic ideas of the Soviet regime which revealed the severe historical confrontation of the USA and the Soviet Union as two competitive superpowers.