Show simple item record

dc.contributor.advisorCiematniece, Līgaen_US
dc.contributor.authorMītere, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:29Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:29Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other33057en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18160
dc.description.abstractBakalaura darbā „Standartizēti vārdu savienojumi publicistikā” ir aplūkoti dažādi vārdu savienojumi un modes vārdi, kuri veido standartizētas frāzes. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un raksturot standartizētu vārdu savienojumu lietojumu dažāda veida publicistikas tekstos. Darbam piemēri ekscerpēti no laikrakstiem un žurnāliem, kā arī no mūsdienu līdzsvarotā latviešu valodas tekstu korpusa. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, ir izmantota aprakstošā metode. Darba pirmajā nodaļā ir aplūkots publicistikas valodas stils, tā žanri un raksturīgākās funkcijas. Otrajā nodaļā ir apskatīta standartizācija un tai līdzīgā valodas automatizācija un stereotipiskā valodas izteiksme, savukārt trešajā nodaļā ir ekscerpēti konkrēti standartizēti vārdu savienojumi. Atslēgvārdi: publicistikas valodas stils, standartizācija, automatizēti valodas līdzekļi, trafareti vārdi un vārdkopas, modes vārdi, liekvārdība.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor thesis „Stereotypical Word Groups in Mass Media” examines various expressions and buzzwords that form standardized phrases. The aim of the thesis is to examine and characterize the use of expressions in various types of journalistic texts. Examples for this thesis are excerpted from newspapers and magazines, as well as from the contemporary balanced Latvian language text corpus. In to achieve the aim of the Bachelor thesis, the descriptive method has been used. The first part of the thesis examines the style of journalistic language, its genres and characteristic functions. The second part examines standardization and similar language automation and stereotypical language modes, but the third part contains excerpted specific standardized expressions. Key words: journalistic language style, standardization, automated language tools, stereotypical words and word combinations, buzzwords, verbosity.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleStandartizēti vārdu savienojumi publicistikāen_US
dc.title.alternativeStereotypical Word Groups in Mass Mediaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record