Show simple item record

dc.contributor.advisorLokmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorViļuma, Estereen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:32Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:32Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other33433en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18165
dc.description.abstractDarbā „Metaforiski nozīmes pārnesumi reklāmas izdevumos” ekscerpētas un analizētas metaforas kosmētikas līdzekļu, sadzīves preču un augu preču reklāmas katalogos. Atsevišķi aplūkoti arī metonīmijas un metaforas robežošanās un saplūšanas piemēri. Analīzei izvēlēti „Oriflame”, „Avon”, „Select”, „Hansapost”, „Bakker” katalogi. Sniegts arī teorijas apskats par reklāmas valodu, metaforu, metaforas un metonīmijas saplūšanas un robežošanās gadījumiem. Metaforas pēc savas dabas ir konceptuālas, un reklāmas ir to galvenais izpausmes veids. Kosmētikas līdzekļu katalogos visbiežāk izmantotās pazīmes, kas saista mērķjomu un avotjomu, ir krāsa, vērtība un izsmalcinātība, sadzīves preču katalogos biežāk lietotā pazīme ir ārējais izskats, forma, arī augu preču katalogos tā ir ārējais izskats, forma. Visvairāk un vissarežģītākie metaforiski nozīmes pārnesumi ir sastopami kosmētikas līdzekļu katalogos, tur arī ir visvairāk neveiksmīgu un pārspīlētu metaforu un visvairāk metaforu un metonīmiju mijiedarbes gadījumu. Atslēgvārdi: metafora, reklāmas valoda, metonīmija, avotjoma, mērķjoma.en_US
dc.description.abstractIn the work „Metaphors in Printed Advertisements” the author analyzes excerpted metaphors in advertising catalogues of cosmetic products, household goods and vegetable goods. The work contains separately examined examples of merging and abutment of metonymies and metaphors. For the analysis “Oriflame”, “Avon”, “Select”, “Hansapost”, “Bakker” catalogues are selected. The work provides the review of theory on the language of advertising, metaphors and cases of merging and abutment of metaphors and metonymies. Metaphors are inherently conceptual, and advertisements are its main means of expression. In the catalogues of cosmetic products the most frequently used features, connecting source domain and target domain, are colour, value and refinement, but in the catalogues of household goods the most frequent features are appearance, shape. The most popular features in the catalogues of vegetable goods are appearance and shape. The most popular and complicated metaphorical transfers of meaning are found in the catalogues of cosmetic products. Such catalogues also contain the greatest amount of unsuccessful, hyperbolic metaphors, and interactions of metaphors and metonymies. Key words: metaphor, the language of advertising, metonymy, source domain, target domain.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleMetaforiski nozīmes pārnesumi reklāmas izdevumosen_US
dc.title.alternativeMetaphors in Printed Advertisementsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record