• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas izrunas mācīšana integrētās valodas nodarbībās pamatskolā

Thumbnail
View/Open
306-33861-Sakina_Liene_ls09229.pdf (1.893Mb)
Author
Šakina, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kaurāte, Gunta
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Angļu valodas izrunas mācīšana integrētās valodas nodarbībās pamatskolā” pētīta izrunas mācīšanas nozīme integrētās valodas nodarbībās. Darba mērķis bija pētīt, vai izrunas mācīšana integrētās valodas nodarbībās pamatskolā var būt veiksmīga un uzlabot skolēnu izrunu. Tika izmantotas divu veidu pētījuma metodes: teorētiskā un empīriskā (gadījuma pētījums). Izmēginājuma macīšnas gaitā tika izmantota audio-lingualā metode. Pētījuma rezultatā bakalaura darba autore secinājusi, ka izrunas mācīšana pamatskolā var tikt integrēta, mācot leksiku un gramatiku. Atslēgvārdi: izruna, angļu valodas kā svešvalodas mācīšana, pamatskolas skolēni, audio-lingvālā metode, integrētās valodas nodarbības, fonoloģiskā kompetence
 
The current bachelor thesis ‘Teaching Pronunciation to Young Learners in Integrated Language Classes’ researches the importance of teaching pronunciation in integrated EFL classes. The goal of the given research was to investigate whether pronunciation teaching to young EFL learners in integrated language classes could be successful and improve learners’ pronunciation skills. The methods used in the research were theoretical and empirical (a case study). The Audio-Lingual method was used during pilot teaching. The author of the current thesis has come to the conclusion that teaching pronunciation to young EFL learners can be integrated in teaching lexis and grammar. Keywords: pronunciation, EFL teaching, young learners, the Audio-Lingual method, integrated language classes, phonological competence
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18169
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6216]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV