Lielbritānijā un Ziemeļamerikā lietotās angļu valodas pamatatšķirību mācīšanas nozīme
Author
Ņeugodņikova, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek analizēta amerikāņu un Lielbritānijas angļu valodas izcelsme un attīstība; tiek apskatītas mūsdienu atšķirības šo divu angļu valodas variantu fonētikas, gramatikas, pareizrakstības un leksikas jomās. Darbā tiek apskatīti arī Ziemeļamerikā lietotās angļu valodas popularitātes un izplatības iespējamie iemesli.
Aptaujas anketu (109) analīze parāda, ka gan Rīgas 53. vidusskolā, gan Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātē netiek mācītas Lielbritānijas un Ziemeļamerikas angļu valodas atšķirības pietiekamā apjomā. Aptaujātā noskaidrojās arī izglītojamo un studentu vēlme apgūt šīs valodu atšķirības.
Atslēgas vārdi: Lielbritānijas un Ziemeļamerikas angļu valodas atšķirības, fonētiskās atšķirības, gramatiskās atšķirības, leksikas atšķirības, apmācību svarīgums. The Bachelor thesis analyses American and British English derivation and development; considers the present-day differences of these two variants of English in the fields of phonetics, grammar, spelling and vocabulary. The possible causes of American English popularity and its spreading all over the world are also discussed in the paper.
The results of the analysis of one hundred and nine questionnaires indicate the fact that the differences between American and British English are not taught sufficiently to the students of Riga secondary school Nr. 53 and the students of the Faculty of Humanities of the University of Latvia and demonstrate their desire to study these dissimilarities.
Key words: American and British Engish dissimilarities, phonetic differences, grammatical differences, vocabulary differences, importance of teaching.