• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas žanra lingvistiskie un vizuālie līdzekļi Latvijas uzņēmumu mājas lapās

Thumbnail
View/Open
306-38129-Locmele_Dana_dl07022.pdf (1.238Mb)
Author
Ločmele, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Reklāmās tiek izmantotas dažādas stratēģijas, kas veidotas, lai manipulētu ar potenciālajiem pircējiem. Šī pētnieciskā darba mērķis bija noskaidrot vai Latvijas uzņēmumu mājas lapās tiek izmantotas reklāmas žanra stratēģijas. Šī bakalaura darba pētniecikās metodes ietvēra reklāmas un interneta žanru un to raksturīgāko iezīmju teorētisku izpēti, kā arī piecu izvēlēto Latvijas eksportētājuzņēmumu mājas lapu analīzi. Madaras, Latvijas Balzama, Laumas, Laimas un Spilvas mājas lapu analīzē iegūtie dati parādīja, ka Latvijas kompāniju interneta vietnēs atrodamas reklāmas žanra iezīmes, kas ļāva mums secināt, ka mājas lapas tiek izmantotas reklāmas nolūkos. Atslēgvārdi: žanrs, reklāma, digitālais žanrs, uzņēmuma mājas lapa, internets, reklāmas žanra lingvistiskās un vizuālās iezīmes
 
Advertisements use several strategies that are aimed at manipulating the potential customers. The aim of present bachelor thesis was to investigate whether the strategies of the advertising genre are employed in the web pages of Latvian companies. The research methods comprised the theoretical analysis of the advertising genre and web genres and the features that are typical of these genres and the discourse analysis of 5 selected websites of the Latvian companies that export their goods abroad, namely, the websites of Mádara Cosmetics, Latvijas Balzams, Lauma, Laima and Spilva. The results of the research showed that the websites of Latvian companies comprise several features typical of the advertising genre. This allowed us to conclude that the websites of the companies are used as advertisements. Key words: genre, advertisement, digital genre, company website, the Internet, linguistic and visual means of advertising genre
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18210
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV