• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdkopu mācīšana ar korpusa palīdzību biznesa angļu valodas nodarbībās

Thumbnail
View/Open
306-44471-Kladko_Diana_dk06011.pdf (3.367Mb)
Author
Kladko, Diana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Biznesa angļu valodā lietojamajām vārdkopām ir nozīmīga loma precīzas saziņas nodrošināšanai, tāpēc ir svarīgi attīstīt biznesa angļu valodas studentu vārdkopu zināšanas. Pētījuma mērķis bija noskaidrot korpusa materiālu izmantošanas efektivitāti vārdkopu mācīšanai biznesa angļu valodas nodarbībās salīdzinājumā ar tradicionālajiem mācību grāmatu materiāliem. Kvazi-eksperimenta un tādu datu ieguves instrumentu, kā testu, anketu un novērošanas, rezultāti parādīja, ka grupa, kura tika mācīta, izmantojot korpusa metodi, uzrādīja labākus rezultātus nekā grupa, kurā tika izmantota tradicionālā mācību pieeja. Iegūtie dati ļāva secināt, ka biznesa angļu valodas vārdkopu mācīšana, izmantojot valodas korpusa materiālus, ir dauz efektīvāka nekā tradicionālo mācību grāmatu materiālu izmantošana.
 
In Business English (BE), collocations play a significant role in the establishment of precise communication; therefore, it is essential to develop BE learners’ knowledge of collocations. The goal of the study was to investigate the effectiveness of using corpora materials for teaching collocations in BE classes in comparison to traditional textbook materials. The results of the quasi-experiment and such data collection tools as the tests, questionnaires and observation showed that the group in which collocations were taught through a corpus-based approach made more progress than the group in which a traditional method was employed. The findings have led to the conclusion that teaching BE collocations with the help of corpus-based materials is much more effective than the use of traditional textbook materials.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18277
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV