Universitātes mājas lapu lingvistiskā analīze
Автор
Kristapurs, Oskars
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jaunākās literatūras (Astroff, 2001; Brunner un Brown, 2007; Callahan, 2005) pārskats par universitāšu mājas lapām atklāj nepilnības to lingvistisko īpašību empīriskajā pētniecībā. Šī bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka universitāšu mājas lapās lietotajai valodai ir vairākas specifiskas reģistra īpašības, kuras nošķir tās no citiem akadēmiskajiem žanriem. Empīrisku datu iegūšanai šādi pieci reģistra aspekti no divdesmit universitāšu mājas lapām tika analizēti un salīdzināti ar attiecīgajām divdesmit komerciālo mājas lapu īpašībām: vārdu garums, leksiskā daudzveidība, darbības vārdu un lietvārdu daudzums, personu vietniekvārdu un lietvārdu veidojošo piedēkļu lietošanas biežums. Analīzes rezultāti ataino nozīmīgas atšķirības visos piecos apskatītajos reģistra aspektos, kas liek uzskatīt, ka universitāšu mājas lapas ir jauns digitāls akadēmiskais žanrs.
Atslēgvārdi: universitāšu mājas lapas, digitālie žanri, reģistrs, formālisms. The review of the recent literature on university homepages (Astroff, 2001; Brunner and Brown, 2007; Callahan, 2005) reveals the gap in empirical research on their linguistic characteristics. The present BA thesis aims to prove that the language of university homepages has a number of specific register characteristics that distinguish them from other academic genres. To obtain the empirical data, the following five aspects of the register of twenty university homepages were analysed and compared with the corresponding features of twenty commercial websites: word length, lexical density, verb-noun ratio, frequency of personal pronouns and noun-formative suffixes. The results of the analysis demonstrate a significant difference in all five observed aspects of register, which distinguish university homepages as a new digital academic genre.
Keywords: university homepages, digital genres, register, formality.