Vides apziņas veidošana pirmskolas izglītībā Latvijā
Author
Stikāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Pelnēna, Madara
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Šobrīd par mērķi pasaulē izvirzīta izglītības ilgtspējīgai attīstībai integrēšana izglītības programmās. Svarīga tās daļa ir vides apziņas veidošana un, balstoties uz bērnu psiholoģiskās attīstības īpatnībām, labākais laiks tās veidošanai ir pirmskolas vecums. Latvijas kontekstā pētījumu daudzums par vides apziņu tieši pirmskolas vecumā ir neliels, kā arī tiesiskā bāze izglītības ilgtspējīgai attīstībai integrēšanai pirmskolas izglītības programmās ir nesakārtota.
Pētījuma mērķis ir novērtēt izglītības ilgtspējīgai attīstībai īstenošanu pirmskolas izglītībā Latvijā un izstrādāt mācību materiālu vides apziņas veidošanai pirmskolas vecuma bērniem. Pētījuma ietvaros izveidota spēle, kas veiksmīgi aprobēta pirmskolas izglītības iestādē, balstoties uz zināšanu izmaiņām un novērojumiem, izstrādāti priekšlikumi pirmskolas izglītības programmām. There is a global goal to integrate the education for sustainable development in educational systems. An important part of it is the raising of environmental awareness. Based on children’s specific psychological development, the best time to start building it is in the early childhood. But there are not enough research in this field in Latvia, and the legislation is not supporting integration of education for sustainable development.
The goal of this research is to evaluate implementation of education for sustainable development in preschool educational system in Latvia and to establish a learning material to improve environmental awareness among preschool children. As a part of the research a game has been created and successfully approbated into a kindergarten curricula. Based on test results and observation suggestions to improve preschool curricular has been made.