Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorRočāne, Maijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:43Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:43Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13393en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20027
dc.description.abstractPētījums aplūko mijkultūru kompetences attīstību angļu valodas stundā, izmantojot daudzkultūru avotus. Pētījuma mērķis ir – izpētīt daudzkultūru avotu efektivitāti mācību procesā. Pētījuma metodes ir – vispārteorētiskās (zinātniskās literatūras, dokumentācijas analīze), mērķauditorijas anketēšana, pedagoģisko situāciju analīze, datu apstrāde. Anketēšana datu apstrādes rezultātā atklājās skolēnu dziļa kultūras pamatvērtību izpratne, spēja izprast dažādas kultūras, viņiem piemīt plašs redzesloks. Nodarbībā „ Indiāņu vārdi” skolēni demonstrēja spējas novērtēt pašiem savas, kā arī citu klases biedru tipiskākās rakstura iezīmes. Pētījuma norises laikā skolēni piedalījās divos Eiropas Komisijas atbalstītos konkursos: „Eiropa skolā” un„ Bērnu tiesības uz aizsardzību”. Pētījuma ir secināts, ka katra kultūra ir unikāla un iepazīstot dažādus daudzkultūru avotus mēs attīstām savu valodas un starpkultūru kompetenci.en_US
dc.description.abstractThe present research analyzes the development of intercultural competence by using multicultural sources at the English lesson. The goal of the research paper is to investigate the effectiveness of using multicultural sources at the English lesson. The author of the present research has chosen following methods of the research: theoretical analysis of the literature, case study, questionnaires for the target population and piloting the empirical part of the research. The data gathered by questionnaires, demonstrated a sense of cultural competence, respondents showed the knowledge of different cultural practices, worldviews, and cross-cultural skills and emphasized that each student has a unique combination of features of character. During writing her Diploma Paper the author piloted the participation of her students in two art competitions “Europe at School” and The European Commission’s Directorate-General for Justice, Freedom and Security organized European poster creation competition entitled “Children’s right to protection”. The most important conclusion drawn by the author is: every culture has certain values and traditions that make it different from other cultures and our intercultural competence is being raised by obtaining different cultural information and then applying this knowledge into competence.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleValodas kompetences attīstīšana , izmantojot daudzkultūru avotus angļu valodas stundāen_US
dc.title.alternativeDeveloping Language Competence by Using Multicultural Sources at the English Lessonen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record