Angļu valodas gramatikas mācīšana kontekstā augstskolā
Автор
Poļakova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mācot gramatiku augstskolā, gramatikas mācīšanas un mācīšanās procesam un mērķim būtu jāatbilst studentu valodas mācīšanās mērķim – kļūt komunikatīvi kompetentam un spēt lietot valodu, tai skaitā gramatiku, reālās dzīves situācijās saistībā ar studentu potenciālo turpmāko karjeru. Komunikatīvās gramatikas mācīšanas metode apgalvo, ka gramatikas mācīšana kontekstā ir studentiem daudz nozīmīgāka un mācīšanas un mācīšanās procesā noderīgāka, jo studenti saprot kā gramatiskās formas piešķir nozīmi reālajai valodai. Nepietiekamā biznesa konteksta gramatikas mācību grāmatu izvēle liek domāt par turpmāku gramatikas uzdevumu izveidi biznesa kontekstā studentiem, kas studē biznesa angļu valodu augstskolā. Rezultāti, kas tika iegūti veicot aptauju, lai noskaidrotu kādi ir valodas mācīšanās mērķi studentiem studējot biznesa angļu valodu augstskolā, tika ņemti vērā izstrādājot uzdevumu kopu par angļu valodas darbības vārdu laikiem biznesa kontekstā. Izstrādātie uzdevumi tika mācīti klasē eksperimentāla pētījuma ietvaros kalpodami kā atkārtojums par angļu valodas darbības vārdu laikiem. Šo uzdevumu komunikatīvajā mācīšanas un mācīšanās procesā studentiem bija iespēja atklāt angļu valodas darbības vārdu laiku lietošanas likumus no autentiskiem tekstiem studentiem nozīmīgā kontekstā tādējādi liekot studentiem saprast kā gramatika piešķir nozīmi viņu interesējošai valodas jomai, t.i. biznesa angļu valodai. When teaching grammar to students at tertiary level, the approach and goal of the teaching and learning process should satisfy the language learning goal of the students – to become communicatively competent and able to use their language, which includes grammar, in real life situations related to a future career of the students. Communicative grammar proposes that teaching tenses in contexts are meaningful for the students and more useful in the language teaching/ learning process as the students understand how grammar forms make meaning to the language used in real life. The insufficient situation regarding the choice of grammar books in business context suggests that there is a need of development for further exercises in business context for students learning English at tertiary level. The results of a survey in the form of a questionnaire to find out what are the expectations and language learning goals of students studying business English at tertiary level have been taken into account when developing a set of exercises on tenses in business context A pilot study of practicing the set of exercises in the classroom served as a revision course on tenses involving all of the participants in a communicative learning process where rules and usage of tenses where found out from authentic texts in business contexts which is meaningful for the students as they could see how grammar makes meaning to the language field of their immediate interest, i.e. business English.
Key words: communicative grammar, meaningful context, business English, communicative competence