Hokusai ietekme uz Ukijo-e mākslas žanra attīstību
Author
Ķīse, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Rozīte, Līga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir Kacusika Hokusai (葛飾 北斎, Katsushika Hokusai, 1760- 1849) ietekme uz ukijoe māklslas žanra attīstību 18. gadsimta beigās līdz 19. gadsimta sākumam. Bakalaura darba uzdevums bija noskaidrot kā ukijoe mākslas žanrs attīstījās pirms Hokusai, kādas izmaiņas ukijoe mākslas žanrā ieviesa Hokusai un kā šīs izmaiņas ir ietekmējušas turpmāk Japānas un Rietumeiropas mākslas attīstību.
Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā ir par to, kāds bija ukijoe mākslas žanrs pirms Hokusai- galvenās šī mākslas žanra tēmas un mākslinieciskie izpausmes līdzekļi, tiek aprakstīta ukijoe māksla žanra vēsture un attīstība. Otrajā daļā tiek aprakstītas četras galvenās izmaiņas ukijoe mākslas žanrā, kuras ieviesa Hokusai. Trešajā daļā tiek rakstīts par to, kā šīs Hokusai veiktās izmaiņas ukijoe mākslas žanrā ietekmēja Japānas un Rietumeiropas mākslu.
Rezultātā tiek secināts, ka ukijoe mākslas žanrs 18. gadsimta beigās bija zaudējis savu popularitāti Japānas sabiedrībā un bija iestājusies šī mākslas žanra stagnācija. Hokusai 19. gadsimta sākumā, ieviešot korekcija šajā mākslas žanrā, attīstīja to, pilnveidoja un popularizēja. The title of this thesis is 'The influence of Katsuhika Hokusai (葛飾 北斎, 1760-1849) on the ukiyo-e art .The aim of this thesis was to determine how the ukiyo-e art style had developed before Hokusai, what changes to the art style were brought about by Hokusai and how these changes influenced the art world of Japan and Western Europe.
The thesis consists of three parts. The first part focuses on the ukiyo-e art style before Hokusai - main themes of the art style, its tools of artistic expression, and the history and development of the art style. The second part describes the four main changes to the ukiyo-e art style brought about by Hokusai. The third part focuses on how these changes influenced the Japanese and Western art worlds.
The thesis concludes that the ukiyo-e art style had lost its popularity in the end of the 18th century and had experienced a period of stagnation.