dc.contributor.advisor | Farneste, Monta | en_US |
dc.contributor.author | Lavrecka, Anna | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T07:37:47Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T07:37:47Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.identifier.other | 18957 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20053 | |
dc.description.abstract | Kognitīvo iemaņu attīstīšana ir aktuāls temats valodu mācīšanās procesā. Valodnieki uzsver, ka kognitīvās spējas ir pamats visiem procesiem, kuri norisinās, mācoties svešvalodu, tas it īpaši attiecas uz gramatiku. Maģistra darba mērķis bija izpētīt, kā kognitīvo spēju attīstīšana veicina angļu valodas gramatikas mācīšanās procesu pamatskolā. Gadījuma pētījums ietvēra anketu skolotājiem, mācību grāmatas analīzi, stundu vadīšanu pamatskolā un testu rezultātu salīdzināšanu. Tika noteikts, ka tikai zemāka līmeņa kognitīvās spējas tiek pietiekami attīstītas ar skolotāju un mācību grāmatu palīdzību. Četrdesmit seši 4. klases skolēni vienā no Rīgas skolām piedalījās pētījumā. Pētījums atklāja, ka skolēnu rezultāti angļu valodas gramatikā ievērojami uzlabojās pēc tam, kad īpaša uzmanība tika vērsta uz viņu kognitīvo spēju attīstīšanu. | en_US |
dc.description.abstract | Development of cognitive skills is a topical issue in the language learning process. Applied linguists emphasize that cognitive skills underlie all the processes going on while learning a foreign language, especially grammar. The goal of the Master Thesis was to explore how developing cognitive skills facilitates learning of English grammar in elementary school. The case study involved questionnaire for the teachers of English, course book analysis, lessons conducted to learners in elementary school and testing results compared. It was discovered that only lower-level cognitive skills are being sufficiently developed by teachers and with the help of course books. Forty-six learners of Grade 4 in one of Riga elementary schools participated in the research. The study revealed that learners’ results in English grammar improved considerably after their cognitive skills’ development was paid special attention to. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Valodniecība | en_US |
dc.title | Kognitīvo spēju attīstīšana angļu valodas gramatikas mācīšanās veicināšanai pamatskolā | en_US |
dc.title.alternative | Developing Cognitive Skills to Facilitate Learning of English Grammar at Elementary School | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |