Komunikācija video spēlēs: semiotiskie aspekti
Author
Kļaviņš, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Treilona, Maija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
“Komunikācija video spēlēs: semiotiskie aspekti” ir pētnieciskais darbs, kas ir rakstīts, lai aplūkotu 20. gadsimtā radušos fenomenu – specifisku spēļu tipu – video spēles. Darba mērķis ir izpētīt, vai un kā strukturālistu pieeja var tikt izmantota, lai apskatītu video spēles kā jaunu mediju un komunikācijas formu. Apskates metodes pamatā ir itāļu profesora Umberto Eko izstrādātā semiotisko kodu teorija, kuru viņš apraksta savā grāmatā „A Theory of Semiotics”. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkots, kā video spēlēs izpaužas katrs no s-kodiem: sintaktiskais s-kods, semantiskais s-kods un atbildes s-kods, lai veidotu komunikācijas procesu, tāpat arī tiek apskatīti kodi, kuri saista s-kodus.. Analīzes rezultāti liecina, ka izvēlētā pieeja ir efektīvi pielietojama labākai šī mēdija izpratnei, kā arī uzskatāmi demonstrē, ka video spēles spēj piedāvāt plašu pētniecības materiālu citām lingvistikas nozarēm. “Communication in Video Games: Semiotic Aspects” is a research paper that has been devoted to researching a new phenomenon that has arisen during the 20th century – a specific type of games – video games. The aim of the paper is to show if and how structuralist approach can be used to observe video games as a new medium and a form of communication. The basis for the method employed in the observation is semiotic theory of codes developed by Italian professor Umberto Eco in his book “A Theory of Semiotics”. In the theoretical part each s-code: syntactic s-code, semantic s-code and s-code of response, is discussed and the codes that govern the s-codes are observed. The results show that such approach is not only viable in understanding the medium better, but also displays that video games can offer a lot more resources for applying other type of linguistic research methods.