Krievvalodīgo skolu izglītības reformas un latviešu valodas zināšanu ietekme uz sociālo tīklu veidošanu krievvalodīgo jauniešu vidū
Author
Lukstiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Raubiško, Ieva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Krievvalodīgo skolu izglītības reformas un latviešu valodas zināšanu ietekme uz sociālo tīklu veidošanu krievvalodīgo jauniešu vidū” aplūkota jauniešu sociālo tīklu veidošana un integrācijas prakse valodu zināšanu un izglītības sistēmas kontekstā. Pielietojot Pjēra Burdjē un Rodžera Brūbeikera teorētiskās perspektīvas, darbā analizēta politikas plānošanas dokumentos ietvertā integrācijas perspektīva salīdzinājumā ar individuālā līmenī pastāvošo integrācijas praksi, kā arī „krievvalodīgo” kategorijas konstruēšana un atražošana Latvijas sabiedrībā.
Atslēgas vārdi: Integrācija, sociālie kontakti, etniskās grupas un kategorijas, izglītības sistēma Bachelor thesis “The impact of educational reform and Latvian language knowledge level on social networking among Russian speaking youth” addresses young people's social networking and integration practice in the context of language knowledge and education system. Applying theoretical perspectives of Pierre Bourdieu and Rogers Brubaker, this is an attempt of analysis of integration perspective implied in policy planning documents in comparison to practices of integration existing in individual level. In this perspective paper also pays attention to the construction and reproduction of category “Russian-speakers” in Latvian society.
Keywords: Integration, social contact, ethnic groups and categories, education system