• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valoda izglītības reklāmā

Thumbnail
View/Open
306-34254-Podzina_Laura_lp05008.pdf (573.0Kb)
Author
Podziņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ir apskata valodas īpatnības izglītības reklāmā. Izglītības iestādes salīdzinoši nesen ir sākušas sevi reklamēt, tāpēc šis temats iepriekš nav daudz pētīts. Darba mērķis ir izpētīt valodas īpatnības izglītības iestāžu reklāmas materiālos. Kā pētniecības metodes tika izmantota pieejamo teorētisko materiālu izpēte un analīze un izvēlēto izglītības iestāžu reklāmas materiālu diskursa analīze. Pētījuma rezultāti atklāj, ka izglītības iestāžu reklāmas materiāli nesatur daudz reklāmas valodas īpatnību. Atslēgas vārdi: reklāmas valoda, izglītības sektors, reklāmas materiāli
 
The Bachelor Thesis deals with the characteristics of the language used in education marketing. The education sector has entered the sphere of advertising comparatively recently, that is why this issue has not been researched much. The goal of the Bachelor Thesis is to investigate the peculiarities of the advertising language in promotional materials of educational institutions. The following research methods were used: study and analysis of the available sources on the researched topic and discourse analysis of the selected advertising materials of educational institutions. The results reveal that the promotional materials of educational institutions contain a few peculiarities of the advertising language. Key words: advertising language, education sector, promotional materials
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20196
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV